13:48 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشاغل و بیمه بیکاری

بیمه بیکاری به کارگر بدون قرارداد تعلق می‌گیرد؟
نماد برتر- در حالی که حفظ امنیت شغلی و داشتن قرارداد کار در قانون مورد تاکید قرار گرفته و موضوعی مهم و حیاتی به شمار می‌رود، بخشی از کارگران شاغل در کارگاهها، فاقد قرارداد موقت هستند که این مساله نگرانی و دغدغه از دست دادن شغل و عدم برخورداری از مزایای بیمه بیکاری آنها را به دنبال داشته است.
آخرین جزئیات پرداخت بیمه بیکاری کرونا
نمادبرتر- مطابق آخرین آمارها مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری کرونا از سوی دولت به متقاضیان و افراد بیکار شده بر اثر کرونا پرداخت شده است.
تعیین تکلیف بیمه بیکاری کارگران آسیب دیده از کرونا
نماد برتر- مقرری بیمه بیکاری کارگرانی که به دلیل شیوع کرونا بالاجبار بیکار شده بودند، تعیین تکلیف شد.
چند نفر مقرری بیمه بیکاری کرونا را گرفتند؟
نماد برتر- مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از ثبت نام بیش از ۸۶۳ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده اند.
متقاضیان بیمه بیکاری کرونا شماره حساب بدهند
نماد برتر-کارگران و متقاضیان بیمه بیکاری آسیب‌دیده از کرونا که پیامک وزارت کار را دریافت کرده‌اند، ظرف ۲۴ ساعت از دریافت پیامک باید شماره حسابی برای واریز مبلغ بیمه بیکاری اعلام کنند.
آرزوی ۲۸ ساله جامعه کارگری برآورده شد...
نماد برتر- راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، تعیین سقف زمانی انعقاد قراردادهای موقت کار،‌تصویب سند ملی کار شایسته و امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران از مهمترین اقدامات وزارت کار در سال گذشته بود.
راههای تقویت منابع صندوق بیمه بیکاری
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بر اصلاح هرچه سریع‌تر قانون بیمه بیکاری تاکید کرد و گفت: کارگران مقصر زیاد شدن تعداد بیکاران، مشکلات کارخانه‌ها و چالشهای اقتصاد کشور نیستند که آنها را از دریافت مقرری بیمه بیکاری محروم کنیم.
بیمه بیکاری چه زمانی قطع می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام آخرین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری، شرایط قطع بیمه بیکاری را تشریح کرد.
سال گذشته چقدر شغل حفظ کردیم؟
پایگاه خبری راد: مهترین خبرهای این هفته حوزه کار به پرداخت ۴,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی،مذاکره با اروپایی‌ها برای اعزام نیروی کار ایرانی، ممنوعیت بازنشستگی اجباری زنان و تشریح برنامه‌های هفته کارگر اختصاص داشت.
طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی تسهیلات می‌گیرند
پایگاه خبری راد: مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام حمایت موثر از ۱۸۴۱ بنگاه اقتصادی از حفظ و تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: بنگاه‌هایی که به بازسازی و نوسازی نیاز دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از تسهیلات رونق تولید برخوردار می‌شوند.
پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگاه‌های آسیب دیده در سیل
پایگاه خبری راد: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران و بنگاه‌های آسیب دیده بر اثر سیل خبر داد و گفت: برای حمایت از کارگران مزدبگیر فاقد بیمه‌پردازی نیز وزارت کار پیشنهادی را به دولت ارائه خواهد کرد که آنها نیز برای چند ماه از این مقرری بهره‌مند شوند.
کارگران چشم انتظار رقم دستمزد...
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
حفظ ۳۰۴ هزار فرصت شغلی تا آذر ماه امسال
پایگاه خبری راد: مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار با تشریح موانع پیش‌روی بنگاههای مشکل دار از حفظ و تثبیت ۳۰۴ هزار فرصت شغلی در ۹ ماهه امسال خبر داد.
پیگیری پرداخت عیدی و پاداش کارگران هفت‌تپه
پایگاه خبری راد: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح آخرین جزئیات پیگیری مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه، گفت: پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش پایان سال کارگران در دستور کار جدی وزارت کار قرار دارد.
 اعتراضات کارگران فولاد همچنان ادامه دارد!
پایگاه خبری راد: نماینده ویژه وزیر کار در رسیدگی به بنگاه‌های مشکل دار از آزادی کارگران بازداشت شده گروه ملی فولاد ظرف امروز خبر داد و به دلیل ادامه اعتراض کارگران فولاد با وجود مواد اولیه در کارخانه پاسخ گفت.
صفحه قبل | صفحه بعد