02:14 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشاغل سخت

ثبت‌نام غیرحضوری کارگران در بانک رفاه کلید خورد
نماد برتر- با امضای تفاهم نامه میان معاونت روابط کار وزارت کار و بانک رفاه کارگران، امکان مراجعه کارگران و کارفرمایان به شعب بانک رفاه در تمام کشور به منظور انجام ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری به وجود آمد.
آرزوی ۲۸ ساله جامعه کارگری برآورده شد...
نماد برتر- راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، تعیین سقف زمانی انعقاد قراردادهای موقت کار،‌تصویب سند ملی کار شایسته و امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران از مهمترین اقدامات وزارت کار در سال گذشته بود.
تاثیر کرونا بر بازار کار
نماد برتر- اعلام رقم هزینه ماهانه زندگی کارگران، تاثیر ویروس کرونا بر بازار کار و مشاغل ایران و درخواست از سازمان تعزیرات برای ورود به بازار فروش وسایل غیراستاندارد ایمنی کار از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و اشتغال بود.
خداحافظی با قراردادهای سفید امضای کارگران
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع قراردادهای کار شاهد حذف یا کاهش قراردادهای سفید امضا خواهیم بود، گفت: همه مردم، کارگران و کارفرمایان باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و احراز هویت شوند.
کارگران ساختمانی در انتظار ورود به لیست مشاغل سخت
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از تلاش برای قرار دادن نام کارگران ساختمانی در لیست مشاغل سخت و زیان آور خبرداد و گفت: افزایش سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۳۵ سال ظلم بزرگی به کارگران ساختمانی است.
سازوکاری برای حل مشکل خبرنگارانی که پرداخت بیمه‌شان به تاخیر افتاده در نظر گرفته می شود
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرارگرفتن شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت، موضوعی است که همه خبرنگاران و حتی خبرگزاری‌ها را شامل می‌شود و قرار است سازوکاری نیز برای افرادی که در پرداخت حق بیمه‌هایشان فاصله ایجاد شده، در نظر گرفته شود.
تدارک سبد کالای رمضان برای کارگران
پایگاه خبری راد: بسیاری از فعالان کارگری با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان از کارفرمایان خواسته‌اند به کارگران واحدهای تولیدی و صنوف مختلف، ارزاق و سبد کالای رمضان اختصاص بدهند.
کاهش تورم و ثبات قیمت‌ها برنامه می‌خواهد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با تاکید بر لزوم داشتن برنامه برای کاهش نرخ تورم و بیکاری در سال ۹۸ ابراز امیدواری کرد که در سال جدید چشم انداز رونق تولید و بازار کار، کاهش تورم و ثبات قیمتها در بازار را شاهد باشیم.
تشریح دلایل افزایش ۳۰ درصدی قیمت آجر
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فخاران یزد، کمبود نیروی کار با توجه به بازگشت مهاجران خارجی شاغل در کوره‌های آجرپزی به کشورهایشان و هزینه‌های بالای تامین و تعمیر ماشین‌آلات را علت افزایش 30 درصد قیمت آجر در ماه‌های آخر سال اعلام کرد.
۸ بهمن، آغاز بررسی افزایش دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: بررسی افزایش دستمزد سال ۱۳۹۸ کارگران، رفع ابهام از سخت و زیان آوری شغل آتش نشانی، افزایش ۱۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران و مشارکت تعاونی‌ها در ایجاد صندوق‌ منابع طبیعی، از مهمترین اخبار حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.
بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در جلسه شورای حفاظت فنی
پایگاه خبری راد: یکصدوچهل‌ونهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با سه دستور کار بررسی سخت و زیان‌آوری شغل آتش‌نشانی، ایمنی بازار و مشاغلی که با تغییر کارفرمایان سخت و زیان‌آوری آن نامشخص است مورد بررسی قرار گرفت.
طرح طبقه‌بندی کارگران به زودی بازنگری می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به دغدغه‌های کارگران بیان کرد: تلاش می شود طرح طبقه بندی کارگران معدن سریع تر بازنگری شود و سعی می‌کنیم سختی کار در حقوق و مزایا در بازنگری طرح لحاظ شود.
مشکل تامین لاستیک رانندگان تا پایان امسال حل می شود
پایگاه خبری راد: معاون حمل ونقل سازمان راهداری کشور گفت: مشکلات تامین لاستیک رانندگان با رایزنی ها و اقدامات انجام شده تا پایان سال حل می شود.
 مجلس در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مساعدت کند
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری استان قزوین حفظ اشتغال موجود را یکی از سیاستهای وزارت کار برشمرد و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نیازمند مساعدت مجلس و سایر نهادها در تامین بودجه آن دانست.
سنگ‌اندازی منابع طبیعی برای ورود زنبورداران به جنگل
پایگاه خبری راد: یک تولیدکننده عسل مدعی شد که اداره منابع طبیعی نه تنها برای زنبورداران هیچ امکاناتی را فراهم نمی‌کند بلکه برای ورود آنان به جنگل موانع ایجاد کرده که سبب شده است فرد زنبوردار با هزینه شخصی راه خود را برای ورود به جنگل باز کند.
صفحه قبل | صفحه بعد