21:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مذاکرات اوپک

عقبگرد نفت همزمان با ازسرگیری مذاکرات اوپک پلاس
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه که قرار است تولیدکنندگان عضو اوپک پلاس مذاکرات رسمی در خصوص سیاست تولید سال آینده را ازسربگیرند، با کاهش روبرو شد.
افزایش قیمت نفت تولیدکنندگان خاورمیانه در گروی مذاکرات اوپک پلاس
نماد برتر- انتظار می رود تولیدکنندگان نفت خاورمیانه قیمت فروش نفت برای بارگیری در دسامبر را افزایش دهند اما هر گونه تغییر قیمت در گروی نتیجه مذاکرات گروه اوپک پلاس در روزهای آینده خواهد بود.
سقوط قیمت نفت در واکنش به بن بست مذاکرات اوپک پلاس
نماد برتر- قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش عرضه در پی به تعویق افتادن مذاکرات تولیدکنندگان اوپک پلاس در خصوص سیاست تولید سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرد.
برگزاری نشست رسمی وزیران اوپک پلاس به تاخیر افتاد
نماد برتر- اوپک و متحدانش مذاکرات درباره سیاست تولید سال ۲۰۲۱ را در پی اختلاف درباره میزان تولید نفت در بحبوحه تقاضای ضعیف به دلیل پاندمی ویروس کرونا تا روز پنج شنبه به تعویق انداختند.
نواک مسئول روابط روسیه با اوپک می‌ماند
نماد برتر-الکساندر نواک با وجود اینکه از سمت وزیر انرژی به معاون نخست وزیر روسیه ارتقا پیدا کرده است اما نماینده اصلی مسکو در اوپک خواهد ماند و به دنبال ایجاد ثبات در شرایط نوسان بازار نفت است.
دیدار روسیه با تولیدکنندگان نفت درباره تمدید کاهش تولید اوپک پلاس
نماد برتر- شرکتهای نفتی روسیه روز دوشنبه با وزیر انرژی این کشور به منظور صحبت درباره احتمال به تاخیر افتادن تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس به مدت سه ماه، دیدار کردند.
انتشار قیمت فروش نفت عربستان به تاخیر افتاد
نماد برتر- شرکت آرامکوی سعودی در انتظار روشن شدن نتیجه نشست دهم آوریل اوپک و متحدانش در خصوص کاهش تولید، اعلام قیمت فروش رسمی خود برای ماه مه را به تاخیر خواهد انداخت.
مذاکرات برای نجات بازار نفت شتاب گرفت
نماد برتر- عربستان سعودی، روسیه و سایر تولیدکنندگان در شتاب برای توافق در زمینه پیمان کاهش تولید به منظور توقف فوری ریزش قیمتهای نفت هستند.
سقوط قیمت نفت بدون ترمز ماند
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای نابودی تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا با وجود تلاشهای سیاستگذاران سراسر جهان، پنج درصد سقوط کرد و پنجمین کاهش هفتگی متوالی را رقم زد.
امتناع سعودی‌ها از مذاکرات نفتی جدید و پیشنهاد روسیه
نماد برتر- با وجود تلاشهای واشنگتن برای متوقف کردن جنگ قیمت در بحبوحه ریزش قیمت‌ها با شیوع ویروس کرونا و تلاش مسکو برای رفع اختلاف با شریک سابق خود، عربستان سعودی اعلام کرد با روسیه برای متعادل کردن بازار نفت مذاکره نمی کند.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
مذاکرات فنی اوپک پلاس لغو شد
نماد برتر- نشست کمیته فنی اوپک و غیراوپک که قرار بود روز چهارشنبه در وین برگزار شود، در پی به نتیجه نرسیدن تلاشهای میانجیگری برای رفع اختلاف میان عربستان سعودی و روسیه لغو شد.
بهبود شاخص‌های قیمت نفت به کمک افت تولید آمریکا
نماد برتر- شاخص‌های قیمت نفت روز چهارشنبه با امیدواری به کاهش تولید نفت آمریکا برای دومین روز متوالی صعود کردند اما ابهامات نسبت به بسته محرک اقتصادی دولت ترامپ روند رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
دلیلی برای دیدار اوپک پلاس نمی‌بینم
نماد برتر- وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: اگر توافقی در خصوص تدابیر لازم برای مقابله با اثرات ویروس کرونا روی بازار و قیمت‌های نفت وجود ندارد، وی نیازی به برگزاری دیدار اوپک پلاس در مه-ژوئن نمی بیند.
رکورد سقوط نفت شکست!
نماد برتر- نفت برنت روز جمعه پس از مخالفت روسیه با پیشنهاد اوپک برای کاهش بیشتر تولید نفت و تثبیت بازار، بزرگترین کاهش روزانه خود در بیش از ۱۱ سال گذشته را تجربه کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد