11:01 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عرضه مس

رکورد زنی مس ادامه دارد
نماد برتر - قیمت مس تحت تاثیر انتظارات برای کمبود عرضه در بحبوحه شتاب گرفتن روند احیای اقتصاد جهانی، به بالاترین رکورد در یک دهه گذشته صعود کرد.
قیمت مسکن کاهشی شد!
نماد برتر - روند نزولی قیمتهای پیشنهادی مسکن در شهر تهران که از اواخر آبان ماه شروع شده کماکان ادامه دارد هرچند سرعت افت قیمتها کند شده است.
نرخ مصوب مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نمی‌کند/ تداوم تخصیص ارز دولتی به روغن
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با بیان اینکه فروش فوق‌العاده نوروزی به معنی تشدید نظارت‌ها و فراوانی کالا است و نه تخفیف، از تداوم تخصیص ارز دولتی به روغن خبر داد و گفت که قیمت مصوب مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نمی‌کند و اگر تا آخر هفته هم قیمت مرغ عادی نشود مرغ منجمد به بازار تزریق خواهد شد.
رکود در بازار مَسکن تا چه زمانی ادامه دارد؟
نماد برتر - تقریبا دو ماه است که بازار مسکن به ثبات قیمت و رکود معاملات رسیده و بررسی های غیررسمی نشان می دهد نرخ افت ماهانه در تهران از ۱.۱ درصد که در آذرماه رخ داد به ۳.۵ درصد در دی ماه رسیده و در این شرایط، خریداران در انتظار افت بیشتر قیمتها هستند.
نامه فولادی انجمن قطعه سازان به وزیر صنعت/ ۴ دلیل برای تغییر سیاست‌ها در توزیع فولاد
نماد برتر- رئیس انجمن قطعه سازان از ارسال نامه به وزیر صنعت با هدف رسیدگی به مشکلات قطعه سازان برای تأمین فولاد در مچینگ فولاد مبارکه و لزوم تغییر سیاست‌ها در توزیع فولاد با ذکر ۴ دلیل خبر داد.
پیش خرید متری مسکن در بورس کالا بدون ریسک نکول و انتشار اوراق جدید
نماد برتر- مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا از انتشار اوراق سلف استاندارد مسکن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح در مرحله تدوین مقررات قرار دارد و ریسک نکول سازنده را نیز حل کرده است.
اثر مالیات بر خانه‌های خالی و افزایش عرضه در مدیریت بازار مسکن
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای ، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و افزایش عرضه را دو عامل موثر در ساماندهی بازار مسکن اعلام کرد .
اوراق سلف مسکن به زودی در بورس کالا رونمایی می‌شود
نماد برتر- معاملات اوراق سلف مسکن که به فروش متری مسکن شهرت یافته به زودی در بورس کالای ایران آغاز می شود؛ این خبری است که پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پی انجام اقدامات لازم و همکاری این وزارتخانه با بورس کالا اعلام کرده است.
رونمایی از اوراق جدید در بورس کالا و اعتراف به برتری بازدهی بورس
نماد برتر- مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه با اشاره به بازدهی ۵۱ درصدی بورس نسبت به ۲۶ درصدی مسکن در ۱۰ سال اخیر از آغاز معاملات اوراق سلف مسکن در آینده ایی نزدیک و در بورس کالا خبر داد.
چرا با کاهش نرخ ارز، لوازم خانگی ارزان نشد؟
نماد برتر- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به ممنوعیت واردات ۷۰ درصد کالاهای لوازم خانگی، مهم‌ترین دلیل گران بودن لوازم خانگی را نرخ ارز عنوان کرد و گفت: اینکه با افزایش نرخ ارز قیمت‌ها بلافاصله افزایش پیدا می‌کند مربوط به گرانی در تولید نیست بلکه در بخش توزیع و خرده فروشی این اتفاق افتاده است، چراکه تولیدکنندگان پیش از افزایش قیمت باید با دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت هماهنگی کنند.
رضایت معاون وزیر از صنعت کوچک بورس و وعده تامین ۱۰۰ درصدی نیاز داخلی
نماد برتر- معاون وزیر صنعت با اعلام رشد تولید چند محصول لوازم خانگی ، وعده به تامین ۱۰۰ درصد نیاز داخلی این صنعت کوچک بورسی را داد.
سایه محو مالیات بر بازار مسکن
نماد برتر- اثرگذاری طرح مالیات بر خانه های خالی با توجه به آنکه هنوز قانونی در این زمینه وجود ندارد در حد هیجان کوتاه مدت بود؛ زیرا از بهمن ماه پارسال که سامانه املاک و اسکان رونمایی شده و حتی از اواخر تابستان که اولین پیامکها به مالکان بیش از یک واحد ارسال شده هم قیمت رشد داشته و هم معاملات کاهش یافته است.
کاهش قیمت خانه در اطراف تهران
نماد برتر- بازار مسکن در شهرهای اطراف تهران در وضعیت رکود قرار گرفته و نرخ‌ها در شهرهای پردیس، هشتگرد و پاکدشت بین ۵ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.
"فولاد" ۱۵ درصد بیش از مقادیر تعیین شده اقدام به عرضه در بورس کالا کرد
نماد برتر- معاون فروش فولاد مبارکه با ارائه توضیح درباره رقم فروش و انتقاد از عملکرد سیستم بهین‌ یاب گفت: این شرکت حتی۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از مقادیرتعیین شده اقدام به عرضه دربورس کالا کرده است.
افت ۴۴ درصدی تقاضا در بازار مسکن
نماد برتر- بر اساس اطلاعات به دست آمده، بین روزهای ۱۴ تا ۲۱ آبان ماه تمایل برای فروش مسکن در تهران ۲۴ درصد افزایش و تقاضا ۴۳.۷ درصد کاهش داشته است. از طرف دیگر قیمت پیشنهادی در نیمی از مناطق کاهش و در نیمی دیگر افزایش یافت.
صفحه قبل | صفحه بعد