18:45 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهر یزد

تاثیر استفاده از گوشی‌های هوشمند بر افسردگی سالمندان
نماد برتر- یافته‌های یک مطالعه نشان داد که سالمندانی که از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، افسردگی کم‌تری نسبت به دیگر سالمندان دارند و استفاده از این ابزار نقش مثبتی در کاهش افسردگی سالمندان دارد.
افزایش نسبی دمای یزد در هفته جاری
نماد برتر- کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد از افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای استان خبر داد.
چه کسب و کارهایی برای روستاهای یزد توصیه می‌شود؟
نماد برتر- مدیر کمیته امداد شهرستان یزد از برگزاری رویداد ملی «صنایع روستادوست» با هدف شناسایی فرصت‌های جدید اشتغال و تقویت تولید در مناطق روستایی خبر می‌دهد و کسب و کارهای با محوریت گردشگری و گلخانه‌داری را از مهمترین ظرفیت‌های شغلی روستاهای این شهرستان برمی‌شمارد.
اردکان یزد تنها سه‌گام تا ۵۰ درجه
نماد برتر- رییس شبکه پایش اداره کل هواشناسی یزد شهرستان اردکان را با ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه امروز استان خواند و برای استان روزهای خنک‌تری را پیش‌بینی کرد.
بانک مسکن برای خانه‌دار شدن مشتریان چه نوع تسهیلاتی می‌دهد؟
روابط عمومی بانک مسکن استان یزد خدمات و تسهیلات ارائه شده توسط این بانک در استان یزد را معرفی کرد.
نگرانی یزدی‌ها از افزایش جمعیت‌ حشرات پرنده در سطح شهر
پایگاه خبری راد: مدیر کل حفظ نباتات جهادکشاورزی استان یزد با تاکید بر اینکه آنچه برخی شهروندان یزدی به صورت جمعیتی از حشرات در حال پرواز مشاهده می‌کنند از گونه‌ی پروانه‌های مرتعی هستند، گفت: جمعیت مشاهده شده ملخ‌های مهاجر نیستند.
قنات‌ها زنده می‌مانند؟
پایگاه خبری راد: مشاور ارشد مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست هرچند بصورت آزمایشی در یکسال مالی، بودجه‌ای معادل ایجاد یک سد را به احیا و مرمت کلیه قنوات کشور اختصاص دهند.
موزه‌های آب در ایام نوروز باز هستند
پایگاه خبری راد: موزه‌های آب سعدآباد، یزد، اصفهان، شاهرود و هرمزگان در ایام نوروز پذیرای بازدیدکنندگان و مهمانان نوروزی هستند.
کسادی بازار خیاطان یزدی در آستانه‌ نوروز
پایگاه خبری راد: روزگاری در آستانه عید نوروز، صفی طولانی از مردم یزد در مقابل خیاطی‌ها کشیده می‌شد به نحوی که گاهاً خیاطان برخی از سفارشات خود را به سال بعد موکول می‌کردند ولی این روزها با عرضه لباس‌های متنوع در بازار، کار خیاطی‌ها و خیاط‌خانه‌ها حتی در مناسبت‌هایی مانند نوروز هم رونقی ندارد.
تشریح دلایل افزایش ۳۰ درصدی قیمت آجر
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فخاران یزد، کمبود نیروی کار با توجه به بازگشت مهاجران خارجی شاغل در کوره‌های آجرپزی به کشورهایشان و هزینه‌های بالای تامین و تعمیر ماشین‌آلات را علت افزایش 30 درصد قیمت آجر در ماه‌های آخر سال اعلام کرد.
گلایه برخی شهروندان یزدی از افزایش قیمت گوشت
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت گوشت در یزد در حالی ادامه دارد که گوشت‌های تنظیم بازار گرم و منجمد نیز وارد بازار شده‌ و در حال توزیع است؛ همین امر باعث شده که گلایه خانواده های کم برخوردار استان را در پی داشته باشد.
چرا گوشت گوسفندی حکم طلا را پیدا کرده؟
پایگاه خبری راد: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد از اقدامات تاثیرگذار انجام شده در جهت کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد خبر داد.
 اعمال محدودیت در فضای مجازی به معنای واگذاری عرصه به دشمنان است
پایگاه خبری راد: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی فضای مجازی را همچون اتاق شیشه‌ای برای نظارت مردم بر مسوولان دانست و گفت: باید با حضور مناسب و به موقع در فضای مجازی از مزایا آن بهره برده و با مدیریت معایب در مسیر جهانی شدن گام برداشت لذا اعمال محدودیت‌ در استفاده از این فضا تنها باعث واگذاری این عرصه به دشمنان و بداندیشان می‌شود.
بیشترین طلاسازان ایران کجا زندگی می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: می‌توان گفت بیشترین سازندگان طلا در استان یزد فعالیت دارند و سالانه حجم زیادی از طلاهای یزد به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور هم صادر می‌شود.
نبودن بودجه کافی برای لاستیک های سهمیه ای در یزد!
پایگاه خبری راد: رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به نبود بودجه کافی شهرداری برای توزیع لاستیک‌های سهمیه‌ای برای تاکسی‌ها، تاکید کرد: یزد چنین بودجه‌ای را ندارد.
صفحه قبل | صفحه بعد