12:48 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

افزایش تقاضای صدور پروانه فعالیت در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
نماد برتر- سامانه جامع خدمات و محصولات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با حذف مراجعات فیزیکی، ضمن افزایش ۱۰ برابری تقاضا، مورد استقبال بخش خصوصی قرار گرفت.
اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان مودم و موبایل
نماد برتر- مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه سازمان فناوری اطلاعات از اعطای تسهیلات به چهار حوزه تولید مودم، تولید تلفن همراه، تجهیزات اکتیو مراکز داده و تولید محتوای بومی خبر داد.
افت مخاطرات امنیتی رایانه با محصولات بومی
نماد برتر- به گفته مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، آسیب‌پذیری در پشتی، امکان نفوذ مهاجم در داخل برنامه‌ها و یا تجهیزات سخت‌افزاری را افزایش می‌دهد و ایجاد دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کند، در حالی که در فرآیند بومی‌سازی، پیامدهای آسیب‌شناختی این جریان کاهش می‌یابد و افت قابل ملاحظه مخاطرات امنیتی نظیر خروج اطلاعات را در بر دارد.
لزوم رعایت پروتکل‌های امنیتی برای جلوگیری از نشت اطلاعات دانش‌آموزان
نماد برتر- به گفته مدیر پروژه هوشمندسازی مدارس سازمان فناوری اطلاعات، با توجه به حضور بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در طرح هوشمندسازی مدارس، ‌ پروتکل امنیتی باید به‌گونه‌ای رعایت شود که شاهد نفوذ و یا نشت اطلاعات دانش‌آموزان یا مدارس نباشیم.
تعرفه نیم‌بها برای تولیدکنندگان محتوای داخلی
نماد برتر- امکان اعمال تعرفه نیم‌بها و سرعت متفاوت برای تولیدکنندگان محتوای داخلی، فراهم شده است و تولیدکنندگان محتوای داخلی آموزشی می‌توانند با ثبت درخواست خود در سازمان فناوری اطلاعات ایران، از تعرفه ترجیحی اپراتورها برای مراجعه‌کنندگان خود استفاده کنند.
تسهیل صدور مجوز کسب‌ و کارها با درگاه ملی مجوزها
نماد برتر- درگاه ملی مجوزهای کشور در حالی آماده خدمت‌رسانی به متقاضیان اخذ مجوز راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور است که به گفته مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی، باعث تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، شفافیت، عدالت و حذف مقررات دست و پاگیر شده است.
بررسی جایگاه دولت الکترونیک در وزارت ارتباطات
پایگاه خبری راد: دولت الکترونیک فرصتی را در اختیار دولت­‌ها قرار می­‌دهد تا نه ­تنها اطلاعات و خدمات خود را شفاف­‌تر سازند بلکه آن­‌ها را سریع‌تر، آسان‌تر و کم هزینه­‌تر در اختیار شهروندان قرار دهند. برای تحقق این هدف اما پایش مستمر کیفیت وب­گاه­‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه­‌های اجرایی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده است که تمامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال سوم برنامه تمامی خدمات خود را الکترونیکی ارائه دهند.
کدام دستگاه‌ها همکاری نکردند؟
پایگاه خبری راد: ارزیابی نوبت پنجم خدمات الکترونیکی در حالی انجام شد که برخی از دستگاه‌ها از همکاری در این ارزیابی خودداری کردند.
خداحافظی با قبوض کاغذی
پایگاه خبری راد: حذف قبض‌های کاغذی به‌عنوان یکی از تکالیف امسال از سوی شرکت توانیر به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده است و طبق گفته‌های سخنگوی سابق صنعت برق این طرح امسال اجرایی خواهد شد.
آی‌ او اسی‌ها بیکار شدند
پایگاه خبری راد: توقف فعالیت اپلیکیشن‌های ایرانی در بازار آنلاین اپل، حداقل یک‌سوم کاربران موبایل را تحت تأثیر قرار داده و در نهایت شرکت‌ها به این سمت می‌روند که از حالت وب‌سایت برای برنامه‌های خود استفاده کنند، هر چند بسیاری از توسعه‌دهندگان همین حالا هم کارشان را از دست داده‌اند.
راه اندازی سرویس اعلام منطقه تماس افراد با اورژانس ۱۱۵
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که کودک 6 ساله اصفهانی در تماس با اورژانس برای مادرش، تقاضای کمک دارد و در این شرایط سخت است که نیروی اورژانس باید بتواند منطقه سکونت این چنین تماس‌هایی را شناسایی کند.
جایزه جامعه اطلاعاتی به شبکه علمی ایران رسید
پایگاه خبری راد: جایزه جامعه اطلاعاتی (WSIS-2019) در حوزه E-Science به دلیل طراحی و اجرای پروژه شبکه علمی به اپراتوری شبکه علمی ایران (شعا) اهداء شد.
برای استفاده از تعرفه نیم‌بها، آدرس خود را ثبت کنید
پایگاه خبری راد: تولیدکنندگان محتوای داخلی که محصولات آن‌ها در داخل کشور میزبانی می‌شود، برای اعمال هزینه نیم‌بها در استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل که باید توسط شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی رعایت شود، باید به پورتال سازمان فناوری اطلاعات ایران مراجعه کرده و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند.
درباره خدمت و خیانت شبکه‌های اجتماعی
پایگاه خبری راد: در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد برخی از مسوولان قرار دارند، در مقابل، برخی دیگر از مسوولان یکی از راه‌های تعامل با کاربران را همین شبکه‌ها می‌دانند و اطلاع‌رسانی و بعضاً نظرخواهی از مردم را هم به واسطه‌ی آن‌ها انجام می‌دهند.
داستان رزمایش قطع اینترنت چیست؟
پایگاه خبری راد: طبق اظهارات مسوولان ارتباطی، رزمایشی که روز هفتم بهمن‌ماه انجام می‌شود، ارتباطی با قطع شبکه‌ی اینترنت ندارد و به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداختی توصیه شده سرورهای خارجی‌شان را انتقال دهند و اجباری در کار نیست.
صفحه قبل | صفحه بعد