18:52 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان صمت

بورس کالا به فضای مه آلود بازار سیمان پایان می دهد
یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به ابلاغیه وزارت صمت در خصوص عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا گفت: بورس کالا زمینه ایجاد شفافیت و کشف قیمت منطقی محصولات از جمله سیمان را فراهم می کند به طوریکه به دلیل شفافیت آماری، امکان رفتارهای انحصارگرایانه برخی عرضه کنندگان به حداقل می رسد و آن ها باید متناسب با نیاز و تقاضای بازار اقدام به عرضه محصول در بورس کالا کنند.
گرانی کم بود، محدودیت واردات هم اضافه شد!
نماد برتر- عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از اضافه شدن سه مشکل جدید در زمینه تامین مواد اولیه تولید پوشاک خبر داده که از جمله آن محدودیت واردات مواد اولیه‌ای است که تولید داخل آن به اندازه نیاز نیست.
گویی در حال حاضر ارزان است
نماد برتر - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران وعده داد قیمت مرغ متعادل شود، میوه گران نشود و از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان صمت استان تهران، اتحادیه باغداران دماوند و اتحادیه بارفروشان تهران با حداقل سود و از طریق شبکه‌ای توزیع و اعضاء اتحادیه خبر داد.
بیش از 8 هزار بازرسی از انبار و سردخانه ها انجام شد
نماد برتر- در راستای ابلاغ شیوه نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا و با هدف مقابله با هر گونه احتکار احتمالی کالا توسط بازرسان سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور طی بک ماه اخیر ، بیش از 8 هزار بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سراسر کشور انجام شده است .
وزارت صمت هیچ فرآیند برای تحویل مرغ از مرغداران تعریف نکرده
نماد برتر- مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت صمت هیچ فرآیندی برای تحویل گوشت مرغ تعریف نکرده است و در بحث توزیع و عرضه مشکلات بسیاری وجود دارد.
موج‌سواری شرکت‌های پخش بر جزر و مد بازار روغن!
نماد برتر- روغن جامد خوراکی به عنوان یکی از کالاهای اساسی در سبد کالای خانواده‌های ایرانی، اخیرا با کمبود و گرانی مواجه شده بود و بویژه در یکی ماه اخیر این گرانی و کمبود به روغن مایع خوراکی نیز سرایت کرده بود، به طوری که در فروشگاه‌ها و مغازه های خرده فروشی محصولی تحت عنوان روغن مایع وجود نداشت و در صورت وجود نیز به صورت محدود(هر نفر یک روغن یک لیتری) و با قیمت بالا به فروش می‌رسید.
بنگاه‌های تولیدی برای تامین مالی از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند
نماد برتر- معاون امورصنایع و معادن سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهرگفت: بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان می توانند از طریق ابزارهای نوین تامین مالی تحت عنوان " توسعه تامین مالی تولید از طریق بازارسرمایه"بهره مند شوند.
مرغ تنظیمی چه زمانی به دست ما می رسد؟
نماد برتر - مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ و همچنین مرغ گرم به قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری تهران توزیع می شود.
سوء استفاده از کمبود روغن ادامه دارد!
نماد برتر- در حالی که اخیرا اعلام شده فروش روغن مصرف خانوار به واحدهای صنفی و مصرف کنندگان منوط به خرید سایر اقلام، از مصادیق فروش اجباری است، ‌ گزارش‌های دریافتی ایسنا نشان می‌دهد همچنان برخی فروشگاه‌ها از کمبود روغن در بازار سوء استفاده می‌کنند.
وزارت صمت، هنوز قیمت جدیدی برای لاستیک اعلام نکرده است
نماد برتر- رئیس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران، ضمن تاکید بر اینکه تاکنون نرخ مصوب و تایید شده‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه برای تعیین قیمت‌های جدید لاستیک اعلام نشده است، افزایش قیمت درخواستی اتحادیه تولیدکنندگان تایر به جهت افزایش قیمت مواداولیه لازم برای تولید تایر را ۸۰ درصد قیمت فعلی اعلام کرد.
ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری، تلاش کرده است تا مبادلات علمی و صنعتی در زمینه عطرسازی را میان فعالان کشور با دیگر کشورها از جمله فرانسه مورد حمایت قرار دهد.  در این راستا، همزمان با نمایشگاه مواد اولیه عطرسازی simppar در فرانس
نماد برتر- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از انجام بازرسی از ۵۲ تولیدکننده مرغ گرم که نهاده دولتی با ارز دولتی دریافت کرده بودند طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت که در این بازرسی ها ۴۵ واحد متخلف شناسایی شدند.
لاستیک، برنج، روغن و لوازم آرایشی؛ بیشترین کالای مکشوفه در حوزه قاچاق
نماد برتر-در هفت ماهه امسال بازرسی از صنوف تولیدی و توزیعی استان تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته و بیشترین کالاهای مکشوفه در حوزه قاچاق نیز انواع لاستیک خودرو، برنج، روغن، لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.
کی میگه مرغ نمی پره؟!
نماد برتر- مدتی است بازار مرغ و تخم مرغ دچار نوسان شده و قیمت ها سر پایین آمدن ندارند، چند روز پیش مرغ با قیمت حدود 17 هزار تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت این کالای اساسی به بیش از 20 هزار تومان رسیده و در این روزهای تلخ کرونایی اوقات مردم را تلخ تر کرده است، برخی که توان دارند به ناچار با همین قیمت ها خرید می‌کنند و برخی که اقشار ضعیف تر جامعه محسوب می‌شوند چشم انتظار کاهش قیمت هستند تا شاید مرغ به سفره هایشان برگردد.
مشکل مرغ گرانی است نه گرانفروشی
نماد برتر- معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت: در بحث فروش مرغ اصلا گرانفروشی نداریم، مشکل گرانی است.
پرداخت ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر
نماد برتر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی طی دو سال گذشته تا کنون جمعاً ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۲۱۶ بنگاه تولیدی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و میراث فرهنگی که از طریق ثبت نام در سامانه الکترونیکی بهین‌یاب ثبت‌نام کرده بودند از طریق بانک‌های عامل استان پرداخت گردیده است.
صفحه قبل | صفحه بعد