11:46 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خدمات مهندسی

نتیجه حضور "نوری" در مناقصه ایی با پیش بینی سود سالانه ۲۵۰ میلیارد تومانی
نماد برتر- پتروشیمی نوری از نتیجه مناقصه بازیابی گازهای فلر و تولید کود سولفات آمونیوم با پیش بینی ۲۵۰ میلیارد تومان سودآوری سالانه خبر داد .
خودتحریمی‌ معضل کسب‌وکارهاست
نماد برتر- رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با انتقاد از نگاه لوکس به حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌های داخلی گفت: ما تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستیم و از طرف دیگر مجموعه قوانین و مقررات در داخل کشور هم به شکل خودتحریمی عمل می‌کند و اینها موانعی است که باید برداشته شود.
راهکاری برای افزایش راندمان کمپرسورهای وارداتی صنایع نفتی/ایران‌ساخت شدن ۱۷۰ قطعه وارداتی
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر آنکه موفق به بازطراحی موتور توربین بخار با توان ۳ مگاوات شدند، به راهکاری برای افزایش بازده کمپرسورهای وارداتی که به دلیل مقاوم بودن شرایط آب و هوایی و ترکیبات گازی، با راندمان ۴۰ درصدی کار می‌کنند، دست یافتند و به گفته آنها با این دانش فنی می‌توان بازده این تجهیزات را تا ۷۰ درصد ارتقا داد.
مدیرعامل هلدینگ معدنی معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان شد
نماد برتر- مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس و مالک 23 شرکت بورسی و غیر بورسی به عنوان معاون جدید اقتصادی منصوب و معرفی شد .
اعتراف دیرهنگام دولت به عقب‌ماندگی بخش مسکن
نماد برتر- رئیس‌جمهور به تازگی به عقب ماندگی دولت در حوزه مسکن اذعان کرد و دلیل آن را اجرایی نشدن برخی طرح ها دانست. صرف نظر از اینکه اعتراف به نقاط ضعف جای تقدیر دارد، سوال کارشناسان این است که چرا دستگاه های دولتی طی سالهای گذشته اهتمام لازم را برای ساخت و ساز نداشتند؟
لبخند وزارت نفت به بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: مدتی است که وزارت نفت رویکرد مثبت‌تری نسبت به بخش خصوصی پیدا کرده است؛ تا جایی‌که برنامه‌هایی را نیز برای پر رنگ‌تر شدن بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی تدوین کرده است.
اجاره مدرک مهندسی؟! اجازه نمی دهیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این شائبه که برخی مهندسان مدرک خود را به شرکت‌های ارایه خدمات مهندسی اجاره می‌دهند، گفت: با الکترونیکی کردن خدمات مهندسی جلوی روزنه‌های بروز خطا از جمله اجاره دادن مدرک را می‌گیریم.
از بازار آفریقا غافل مانده‌ایم
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجارت ایران با شرق آفریقا، بازنگری در تصویر ارائه شده از آفریقا را ضروری توصیف کرد و گفت: چین دارای بیشترین سهم از بازار قاره آفریقا در حوزه خدمات مهندسی زیرساخت‌ها، پتانسیل‌های اقتصادی است و توانسته با در اختیار گرفتن ۱۶ درصد از سهم بازار آفریقا بیشترین سهم را از آن خود کند و این یعنی چینی‌ها پتانسیل قاره آفریقا را درک کرده‌اند.
کارت‌های سوخت چه قوانینی دارند؟
پایگاه خبری راد: طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت در کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان از بیستم مردادماه اجرایی می‌شود که برای اجرای درست این مهم نیز آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات تبیین شده است.
"امضا فروشی" مهندسان را قبول ندارم
پایگ خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر این که اصلا بحث "امضا فروشی " را قبول ندارم، گفت: ممکن است کم کاری صورت بگیرد و به همین دلیل مانورهایی را انجام می‌دهیم تا کاستی‌ها را به حداقل برسانیم.
احتمال عقب‌گرد سازندگان از مسکن امید
پایگاه خبری راد: برنامه تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت با احتمال کناره‌گیری سازندگان و ناکارآمد تلقی کردن اعطای کارت اعتباری مصالح ساختمانی و انتقاد به بخشنامه ارجاع کار ممکن است دچار اختلال شود.
دو اقدام فوری برای ساماندهی بازار مسکن
پایگاه خبری راد: قیمت‌گذاری نامتعارف، واکنش خنثی متقاضیان واقعی به قیمت‌های فعلی، عدم قطعیت در سطح اقتصاد کلان و انتظارات تورمی در حوزه ساخت و ساز، بازار مسکن را در شرایط مه‌آلود قرار داده که سیاست‌گذار با ساماندهی سایت‌های فروش ملک در فضای مجازی و اتخاذ مدل‌های تأمین مالی برای بخش عرضه و تقاضا درصدد غلبه بر شرایط فعلی است.
ملاحظه کاری‌هایی که در گزارش برخی ناظران معدن می‌شود!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: از ۱۱۷ معدن فعال مازندران، تنها ۷۰ معدن مسئول فنی دارد.
برنامه ایران برای ساخت ۲۰۰ هزار خانه در سوریه
پایگاه خبری راد: نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران اعلام کرد: طی چهاردهمین نشست ایران و سوریه که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و فعالان صنعت ساختمان در کشور سوریه صورت گرفت، تفاهمنامه ای برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در دمشق به امضا رسید.
صفحه قبل | صفحه بعد