09:47 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خانوار ایرانی

مجهولی به نام «سهام عدالت»
نماد برتر - یکی از فعالان و کارشناسان مرتبط به سهام عدالت به تشریح مباحثی شفاف پیرامون این سهام پرداخت.
انتقاد عضو هیات مدیره "ذوب" از قیمت گذاری دستوری فولاد / یادآوری اصل "پارتو"
نماد برتر- عضو هیات مدیره ذوب آهن با انتقاد از قیمت گذاری دستوری فولاد و یادآوری اصل "پارتو" گفت: کالایی که دوبرابر نیاز، تولید دارد و قابل قاچاق کردن هم نیست احتیاج به این همه قیل و قال ندارد.
مهارت‌آموزی به جای مدرک‌گرایی!
نماد برتر- یک فعال اقتصادی در یادداشتی با اشاره به نرخ بیکاری در ایران با وجود تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی، عملکرد سازمانهایی مانند آموزش فنی و حرفه ای را هم چندان موثر ندانست. به زعم وی نظام آموزشی در ایران نیازمند عمل جراحی است و در این باره الگوبرداری از کشورهای موفق در این زمینه مانند آلمان می تواند راهگشا باشد.
عوارض ریالی برای صادرات دلاری!
نماد برتر- بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار عوارض صادرات هر کیلوگرم تخم مرغ تا پایان آبان ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.
امکان ثبت نام مسکن ملی در آینده
نماد برتر- بر اساس اعلام یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام طرح اقدام ملی برای مرحله دوم قطعا باز خواهد شد که امکان دارد تا چند ماه آینده این اتفاق بیفتد.
کاهش مراجعات حضوری مردم با استقرار دولت الکترونیک
نماد برتر- یک فعال حوزه کار تحقق دولت الکترونیک را موجب کاهش مراجعات حضوری مردم، افزایش کیفیت خدمات رسانی، حذف مقررات غیر ضرور و نوین شدن کسب و کارها دانست.
تنها یک لامپ!
پایگاه خبری راد: خاموشی در حالی یکی از دغدغه‌های فصل تابستان محسوب می‌شود که با چند راهکار ساده می‌توان بار این دغدغه را از روی دوش ایران برداشت. به طوری که حتی با خاموش کردن تنها یک لامپ توسط هر خانوار ایرانی در ساعات پیک مصرف، معادل نیروگاه اتمی بوشهر از مصرف برق کاهش خواهد یافت.
ثروتمندان ۷ برابر فقرا یارانه پنهان می‌گیرند!
پایگاه خبری راد: متوسط یارانه پنهان مستقیمی که هر خانوار ایرانی سالانه دریافت می‌کند حدودا به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. در این بین متوسط دریافتی یارانه پنهان دهک دهم بیشتر از هفت برابر دهک اول است.
ایران خودرو و سایپا در خواب زمستانی!
پایگاه خبری راد: این صنعت که در بدو تولد قرار بود در کمتر از ۲۰ سال به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود امروز پس از چند دهه همچنان یک مونتاژ کار و وارد کننده بیش نیست.
مدیریت آب شاه‌کلید حل مشکلات
پایگاه خبری راد: سبک زندگی ایرانیان اعم از شهرنشینان و روستاییان در دهه‌های اخیر به نحوی متحول شده که تناسب نیازهای آبی جمعیت رو به رشد ایران با منابع آب آن به هم خورده است و به تاکید کارشناسان، چنانچه این تناسب در عادات غذایی و نحوه مصرف مستقیم آب در فعالیت‌های روزمره شهرنشینان برقرار نشود و میزان آب مورد نیاز برای تامین معیشت روستاییان متناسب با توان سرزمین کاهش نیابد، جمعیت متاثر از تنش‌های آبی افزایش خواهد یافت.
آب را دریابیم
پایگاه خبری راد: سازمان ملل متحد در رابطه با چالش‌های جاری و آتی آب هر سال شعاری برای روز جهانی آب پیشنهاد می‌دهد که تمرکز آن بر گزارش جهانی توسعه آب است، این سازمان شعار روز جهانی آب ۲۰۱۹ را «آب برای همه» تعیین کرد که منطبق بر دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار بوده و نشان دهنده این موضوع است که همگام با پیشرفت توسعه پایدار هر فردی باید از آن سود ببرد.
ایران در حسرت آب می‌ماند؟
پایگاه خبری راد: وضعیت منابع آبی ایران شرایط بدتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کند، به‌گونه‌ای که بهبود بارش‌ها نیز نمی‌تواند راه‌گشا حل این تنش باشد و باید یک مدیریت و اتحاد جدی برای حل این مشکل به‌وجود آید.
 صنایع ایران با حمایت یونیدرو،بهره وری انرژی خود را افزایش دادند
پایگاه خبری راد: طرح ارتقاء آگاهی و فرهنگ‌ بهره‌وری انرژی در صنایع انرژی‌‎ بر ایران با حمایت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد به صورت پایلوت در شرکت فولاد آلیاژی ایران در استان یزد اجرایی شد.
قیمت اتاق هتل ۳ستاره ایرانی اندازه همبرگر اروپایی!؟
پایگاه خبری راد: «قیمت کرایه یک شب اتاق در هتل‌های ۳ستاره ایران اندازه پول یک همبرگر در قاره اروپا است.» هتلداران معتقدند اقامت در ایران برای خارجی‌ها «مفت» شده، از طرفی با اعمال قوانین سختگیرانه، به خارجی‌ها برای خوابیدن در هتل‌های ایران یارانه داده می‌شود.
 ارزان‌فروشی کاذب پروازهای خارجی پایان یافت
پایگاه خبری راد: خطوط هوایی خارجی که از یک هفته پیش، قیمت سفرهای هوایی را کاهش دادند، از امروز به شرایط عادی برمی‌گردند و دوباره بلیت‌ها را با «ارز آزاد» محاسبه می‌کنند.
صفحه قبل | صفحه بعد