19:46 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق کارکنان دولت

راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.
ارزش پول کارگر و کارمند حفظ شود
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار با تاکید بر جلوگیری از رشد فزاینده پایه پولی در کشور، گفت: منابع کشور باید به سمت ظرفیت سازی در بخش تولید و بهره وری حرکت کند تا هم قدرت خرید کارگران حفظ شود و هم توان صادراتی کشور افزایش یابد.
دستمزد کارگران به تناسب رشد قیمت ها افزایش یابد
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی شناور شدن دستمزد کارگران را خواستار شد و گفت: در شرایطی که رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت محصولات تولیدکنندگان را شاهد هستیم شایسته نیست که دستمزد کارگران ثابت بماند.
جزئیات پرداختی کارانه و فوق‌العاده ویژه کادر درمان
نماد برتر- بعد از درخواست‌های کادر درمان برای پرداخت معوقات حقوقی و وعده‌هایی که بارها در این رابطه به آنها داده شده بود، سرانجام گشایش‌هایی در این رابطه صورت گرفت و پرداخت کارانه کادر درمان از امروز آغاز می‌شود.
تحولات حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها
نماد برتر- بررسی وضعیت حقوقی کارکنان و بازنشستگان از دولت گذشته تاکنون نشان می‌دهد که ضریب ریالی کارکنان تا ۱۴۲ درصد و حداقل حقوق آنها حدود ۲۶۶ درصد رشد داشته است؛ گرچه این میزان از رشد در مقایسه با شرایط خاص اقتصادی و تورم موجود همچنان با رضایت کامل کارکنان همراه نیست ولی از نگاه مسئولان دولتی، در وضعیت تحریمی موجود این افزایش در تناسب با میزان تورم و نیازهای معیشتی مردم قابل قبول است.
چرا جلسه کمیته دستمزد کارگران تشکیل نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری بر ضرورت کاهش هزینه‌های سبد معیشت کارگران تاکید کرد و توزیع ماهانه اقلام مصرفی و ضروری خانوارهای کارگری را خواستار شد.
تخلف در مورد افزایش حقوق‌های ۲/۵تا ۵ میلیون تومان
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که تخلف دولت در عدم اجرای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته به ویژه برای حقوق‌های ۲/۵ تا ۵ میلیون تومان محرز تشخیص داده شده است.
توضیح نوبخت درباره افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این ماه کل آن افزایشی را که مرتبط با حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت است، به خزانه واریز می‌کنیم.
افزایش دستمزدها بر تولیدکنندگان فشار جدید وارد می‌کند
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است هرچند نمی‌توان انتظار داشت در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دستمزدها ثابت بماند اما باید این تغییرات را از منظر تولیدکنندگان مشاهده کرد زیرا بسیاری از آنها در معرض فشاری جدید قرار می‌گیرند.
جنجال حقوق در پرونده مالی ۹۷
پایگاه خبری راد: تحولات پیش آمده در حوزه بین‌الملل و داخلی در سال جاری با تحت تأثیر قرار دادن شرایط اقتصادی به طور طبیعی بودجه سالانه دولت را نیز درگیر خود کرد و بخش‌هایی از آن را به حاشیه کشید؛ حقوق کارکنان در اهم بخش‌های هزینه‌ای دولت در سال جاری بود که بارها در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت و تا انتهای سال نیز ادامه داشت.
زیر ۳ میلیونی‌ها سال دیگر چقدر حقوق می‌گیرند؟
پایگاه خبری راد: حدود 40 درصد از کارمندان دولت کمتر از سه میلیون تومان دریافتی دارند که باتوجه به میزان افزایش مصوب حقوق، در سال آینده حقوق‌های سه میلیون تومانی به حدود سه میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، حقوق‌های ۲.۵ میلیون تومانی به حدود سه میلیون تومان، حقوق‌های دو میلیون تومانی به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حقوق‌های یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.
پیش‌بینی رقم دستمزد کارگران در شورای عالی کار
پایگاه خبری راد: دومین جلسه تعیین دستمزد سال ۱۳۹۸ کارگران در حالی امروز برگزار می‌شود که تا پایان سال تنها یک هفته باقی مانده و هنوز درصد افزایش و رقم دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۸ مشخص نشده است تا جایی‌که این مساله صدای نمایندگان مجلس را هم درآورده و واکنش مقامات کارگری نسبت به احتمال طولانی شدن جلسات دستمزد را به دنبال داشته است.
 قانون افزایش حقوق سال 98 ابهامات اساسی دارد
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از دیدار جمعی از نمایندگان با رئیس دولت اصلاحات گفت: این عمل حمایت از طغیان است؛ از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود اقدامات لازم را انجام دهند.
کبیری: دولت نظارت ویژه‌ای بر قیمت‌ها و گرانی‌ها داشته باشد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت در مبارزه با اشرافی‌گری باید خود پیشقدم شود اظهار کرد: تبعیض‌ها مردم را رنج می‌دهد مسئولین باید در تراز مردم زندگی کنند.
اعتراض تعدادی از کارکنان وزارت کشاورزی به حقوق دریافتی+پاسخ
پایگاه خبری راد: جمعی از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی با تجمع مقابل ساختمان مجلس اعتراض خود را نسبت به پایین بودن حقوق و مزایا در مقایسه با دیگر وزارتخانه‌ها نشان دادند.
صفحه قبل | صفحه بعد