10:43 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق مصرف کنندگان

نقش ویژه بورس های کالایی در تعادل بازارها
از دید سرمایه گذاری، تعیین قیمت یک کالا به صورت دستوری عملاً امکان برنامه ریزی برای سرمایه گذاری را از بین خواهد برد و سرمایه گذار دیگر قادر به برنامه ریزی برای ورود سرمایه های خود به تولید آن کالا نیست.
کی میگه مرغ نمی پره؟!
نماد برتر- مدتی است بازار مرغ و تخم مرغ دچار نوسان شده و قیمت ها سر پایین آمدن ندارند، چند روز پیش مرغ با قیمت حدود 17 هزار تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت این کالای اساسی به بیش از 20 هزار تومان رسیده و در این روزهای تلخ کرونایی اوقات مردم را تلخ تر کرده است، برخی که توان دارند به ناچار با همین قیمت ها خرید می‌کنند و برخی که اقشار ضعیف تر جامعه محسوب می‌شوند چشم انتظار کاهش قیمت هستند تا شاید مرغ به سفره هایشان برگردد.
مشکل مرغ گرانی است نه گرانفروشی
نماد برتر- معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت: در بحث فروش مرغ اصلا گرانفروشی نداریم، مشکل گرانی است.
مخالفت مجلس با قیمت‌گذاری دستوری/ عرضه محصولات در بورس با فرایندی جدید
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر نوع قیمت‌گذاری دستوری موجب رانت و فساد در کشور می‌شود و مجلس با قیمت‌گذاری دستوری مخالف است و برای کمک به فعالیت‌های اقتصادی در کشور باید اجازه داد تا مکانیزم‌های قانونی در بحث قیمت‌گذاری دنبال شود.
فراخوان ثبت نام از واحدهای متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال 1399
نماد برتر- ثبت نام از متقاضیان دریافت گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان ازسوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آغاز شده و تا دهم آذرماه 1399 (1399/09/10) ادامه دارد.
آغاز فراخوان بیستمین  فرایند ارزیابی و انتخاب بنگاه های حامی حقوق مصرف کنندگان
نماد برتر- دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: در سال 99 با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری امسال با عنوان جهش تولید، تلاش داریم تا از بنگاههای اقتصادی و تولیدی برای حضور هرچه بیشتر در فرایند ارزیابی و انتخاب بنگاه های حامی حقوق مصرف کنندگان دعوت به عمل آید.
افزایش قیمت مصالح ساختمانی متعارف است
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به گزارش ایسنا درباره لزوم نظارت بر افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی، میزان افزایش قیمت این کالا را متعارف دانست و افزایش لجام گسیخته قیمت سیمان را رد کرد.
خریداران آذویکو تا پایان بهمن به خودرو می‌رسند
نماد برتر- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از قطعی شدن رای صادره برای شرکت آذویکو و تعیین جزئیات پرداخت خسارت و نرخ تورم مربوط به تاخیر در تحویل خودروها خبر داد.
ممنوعیت فروش و پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های فاقد مجوز از کمیته خودرو
نماد برتر- رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز که از کمیته خودرو مجوز ندارند، حق فروش و پیش فروش خودرو را نخواهند داشت.
بیت‌کوین‌ها برق می‌بلعند؛ به نام مردم تمام می‌شود!
پایگاه خبری راد: درحالی که همزمان با افزایش دما زنگ خطر مصرف برق به ویژه در تهران به صدا درآمده است، صنعت برق امسال با مشکل جدیدی به نام بیت‌کوین‌ها که به نظر می‌رسد عامل اصلی افزایش نامتعارف مصرف برق هستند دست و پنجه نرم می‌کند.
کم‌فروشی در نان همچنان ادامه دارد
پایگاه خبری راد: کم‌فروشی و گران‌فروشی برخی واحدهای نانوایی به بهانه‌هایی همچون افزودن کنجد، سبوس و سبزی همچنان ادامه دارد.
هشدار نسبت به تعطیلی مهدهای کودک
پایگاه خبری راد: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با انتقاد از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای عدم اعلام افزایش نرخ شهریه مهدهای کودک در سال جدید، نسبت به احجاف به حق مردم و تعطیلی این مراکز هشدار داد.
مردم کشورهای دیگر در هنگام گران شدن کالا چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون انواع کالاها در بازار به وفور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا وقتی کالایی گران می‌شود مردم از خرید آن خودداری می‌کنند، اما در کشور ما وقتی که حتی زمزمه گرانی کالایی به گوش می‌رسد، مردم چنان برای خرید آن هجوم می‌برند که قیمت آن کالا دو برابر می‌شود.
 بازار خودرو ساماندهی نشود وزیر صنعت استیضاح می‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اصل "۹۰" شورای اسلامی با اشاره به این که خودروسازان تعهد خود در مورد قیمت خودروها را زیر پا گذاشته‌اند، گفت که اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو اقدامی نکند، مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وی اقدام خواهد کرد.
افزایش نجومی قیمت‌ خودرو؛ مسئولان چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: بازار خودرو با نزدیکی به آخرین ماه سال، به واسطه حضور گسترده دلالان و واسطه‌گران قیمت‌های شگفت انگیزی به خود می‌بیند. قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در بازار با چنان افزایشی مواجه شده است که تغییر قیمت‌ها در یک هفته اخیر را واقعاً باور نمی‌کنید.
صفحه قبل | صفحه بعد