18:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحصیلات دانشگاهی

درآمد ۲۲.۴ هزار دلاری پسر ۱۲ ساله کره ای از بورس و رویای وران بافت
نماد برتر- پسر ۱۲ ساله کره ای با وجود ریزش اخیر بورس کره توانست با سبد سهام متشکل از سه شرکت مشهور به درآمد ۲۲.۴ هزار دلار برسد .
مهارت‌آموزی به جای مدرک‌گرایی!
نماد برتر- یک فعال اقتصادی در یادداشتی با اشاره به نرخ بیکاری در ایران با وجود تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی، عملکرد سازمانهایی مانند آموزش فنی و حرفه ای را هم چندان موثر ندانست. به زعم وی نظام آموزشی در ایران نیازمند عمل جراحی است و در این باره الگوبرداری از کشورهای موفق در این زمینه مانند آلمان می تواند راهگشا باشد.
امکان بهره‌مندی واحدهای صنعتی از پتانسیل‌های دانشگاه‌ها فراهم شد
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن فاز اول طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، امکان بارگذاری نیازمندی‌های بنگاه‌های صنعتی فراهم شد و واحدهای صنعتی برای رفع چالش‌های خود می‌توانند از پتانسیل‌های دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بهره‌مند شوند.
 ۲۷ درصد جامعه زنان ایران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند
پایگاه خبری راد: معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به پخش برنامه فرمول یک از صدا و سیما واکنش نشان داد.
بخش اعظمی از شاغلان صنعت تحصیلات دانشگاهی ندارند
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد گفت: ۷۰ درصد از شاغلان بخش صنعت در ایران فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.
شکاف درآمدی میان طبقات جامعه و گسترش مهاجرت تبعاتی دارد!
پایگاه خبری راد: اقتصاد غیررسمی یا زیرزمینی در سال‌های گذشته به ویژه در شهرهای بزرگ رشد زیادی داشته و یکی از دلایل اصلی آن، افزایش شکاف درآمدی میان طبقات جامعه و گسترش مهاجرت به شهرهای بزرگ بوده است.
ایرلند به دنبال تغییر ساختار نظام آموزشی خود است
پایگاه خبری راد: دانشگاه‌های ایرلند در پی تغییر عملکرد تحصیلات تکمیلی خود در این کشور هستند.
تاثیرات شغل پاره وقت بر فرزندآوری زنان
پایگاه خبری راد: ساعت کاری یکی از ابعاد مهم اشتغال زنان است و نقش مهمی در فرزندآوری زنان دارد. نتایج یک پژوهش نشان داد که زنانی که شغل پاره‌وقت دارند نسبت به زنان شاغل تمام‌وقت، تعداد فرزند بیشتری به دنیا می‌آورند و شغل پاره‌وقت احتمال به دنیا آوردن فرزند دوم را بیشتر می‌کند.
جزئیات ثبت‌نام متقاضیان اعزام به خارج در رشته‌های پرستاری و مکانیک
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی با تشریح فرایند ثبت‌نام متقاضیان اعزام پنج رشته به خارج از فراهم شدن امکان برگزاری دوره‌های آموزش زبان‌های خارجی برای متقاضیان اشتغال به کار در خارج خبر داد.
آلمان و انگلیس طالب نیروی کار ایران شدند
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی از اعزام نیروی کار ایرانی در رشته‌های عمران،مکانی و الکترونیک، پرستاری و کامپیوتر به کشور انگلستان خبرداد.
فارغ التحصیلان، قربانی رشته‌های بیکار!
پایگاه خبری راد: بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان نشان می‌دهد که در طول سالهای گذشته رشته‌هایی را برای دانشجویان تعریف کردیم که تناسب چندانی با بازار کار کشور نداشته است؛ به همین دلیل امروز با جمعیت بالای فارغ التحصیلان بیکار مواجه شده‌ایم که بازار کاری برای خود متصور نیستند.
نرخ بیکاری ۴۰ درصدی در زنان و فارغ التحصیلان
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار نرخ بیکاری زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را بیش از ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: اگر ساختار اقتصاد کشور متحول شود، ظرفیت‌های بازار کار افزایش و نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.
عطش بالای بازار کار اروپا برای فارغ التحصیلان دانشگاهی
پایگاه خبری راد: مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد از هر ۵ فارغ التحصیل دانشگاهی اروپایی، ۴ نفر جذب بازار کار می‌شوند.
شاغلان لرستان،‌ معادل ۲ درصد تمام کارکنان کشورند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه لرستان گفت: شاغلان استان، معادل ۲ درصد تمام کارکنان کشور هستند.
همکاری آقا و خانم مهندس برای سرقت از مردان مجرد
پایگاه خبری راد: ماموران پلیس، دختر و پسر تحصیل‌کرده و معتادی را که اقدام به سرقت فرش‌های ابریشمی گران قیمت از خانه مردی جوان کرده بودند، دستگیر کردند.
صفحه قبل | صفحه بعد