00:00 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش حداقل دستمزد

چرا جلسه کمیته دستمزد کارگران تشکیل نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری بر ضرورت کاهش هزینه‌های سبد معیشت کارگران تاکید کرد و توزیع ماهانه اقلام مصرفی و ضروری خانوارهای کارگری را خواستار شد.
دستمزد کارگران باید از راه دیگری بالا می‌رفت
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است اگر افزایش حداقل دستمزد کارگران با روشهای دیگری همچون کاهش هزینه‌های بیمه و مالیات در واحدهای اقتصادی اتفاق می‌افتاد امروز هم بنگاهها با مشکل قیمت تمام شده مواجه نبودند، هم قدرت خرید خانوارهای کارگری افزایش می‌یافت.
احیای کوپن الکترونیکی برای حمایت از کارگران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با اشاره به هزینه سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومانی سبد ماهانه معیشت کارگران، از دولت خواست سیستم کوپن الکترونیکی را برای حمایت از خانوارهای کارگری و اقشار ضعیف و آسیب پذیر احیا کند.
شرط سر کار ماندن کارگران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار بر این باور است که امنیت شغلی کارگران در گرو پایداری شغل است و اگر می‌خواهیم کارگران سر کار بمانند، باید بنگاههای اقتصادی را حفظ و امنیت شغلی نیروی کار را تضمین کنیم.
بازار مسکن به کدام سو می‌رود؟
پایگاه خبری راد: فاصله شدید بین قیمت مسکن با قدرت خرید متقاضیان مصرفی باعث شده تا این بازار ظرفیت خود را برای رشد قیمت از دست بدهد.
بازار مسکن به کدام سو می‌رود؟
پایگاه خبری راد: فاصله شدید بین قیمت مسکن با قدرت خرید متقاضیان مصرفی باعث شده تا این بازار ظرفیت خود را برای رشد قیمت از دست بدهد.
مسیر احتمالی بازار مسکن در سال ۹۸
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که نمی‌توان انتظار داشت قیمت مسکن به اندازه نرخ ارز بالا برود گفت: افزایش تا ۳۵ درصد دستمزد می‌تواند تأثیر ملایمی بر قیمت تمام شده مسکن بگذارد اما با توجه به پرش قیمت‌ها در سال گذشته، سال ۱۳۹۸ بازار مسکن جهش مجدد را تجربه نخواهد کرد.
پیشنهاد ما افزایش 30 درصدی دستمزد 98 است
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری افزایش حداقل دستمزد برای کارگران در سال ۹۸ را ۳۰ درصد پیشنهاد داد و گفت: پیگیری می‌کنیم تعیین تکلیف دستمزد کارگران قبل از پایان سال انجام شود.
بقای زندگی کارگران چطور تضمین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار، در فرایند تعیین دستمزد سال ۹۸ کارگران، دولت هم باید موجودیت کارگاه‌ها و حفظ اشتغال بنگاه‌ها را مدنظر قرار دهد و هم قدرت خرید کارگران را برای دوام و بقای زندگی حفظ کند.
هینه زندگی به وقت کارگران
پایگاه خبری راد: آمار اشتغال تعاونی‌های بعد از انقلاب اسلامی، اصلاح لیست کالاهای وارداتی مرزنشینان، اعلام رقم دقیق سبد هزینه کارگران در هفته آینده،پرداخت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و توسعه فضای کسب و کار قالیبافان از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.
رقم دقیق سبد هزینه کارگران مشخص می‌شود
پایگاه خبری راد: در آخرین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار مقرر شد تا رقم هزینه معیشت کارگران در سراسر کشور به شکل دقیق‌تر بررسی و در جلسه آینده تعیین شود.
بسته‌های حمایتی در کنار افزایش حداقل دستمزد ضروری است
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری معتقد است در کنار افزایش حداقل مزد کارگران در سال آینده پیش‌بینی بسته‌های حمایتی ضروری است. او تاکید دارد که با توجه به شرایط اقتصادی سال آینده دولت باید در حمایت از کارگران و کارفرمایان وارد عمل شود.
عقب‌نشینی آشکار در برابر دلار!
پایگاه خبری راد: ونزوئلا با کاهش ۳۵ درصدی ارزش پول خود، قیمت برابری بولیوار و دلار را به قیمت بازار آزاد رساند.
شرط تعیین مزد توافقی کارگران چیست؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با هشدار به کسانی که به دنبال حذف حداقل‌های دستمزد در روستاها و شهرهای کوچک هستند،‌ گفت: تا زمانی که قانون کار در راستای مزد توافقی اصلاح نشده، مجلس باید در برابر دیدگاه‌ها و طرح‌های خطرناکی که شأن و کرامت انسان‌ها را زیر سوال می‌برد، بایستد.
خط فقر در عرض یک سال 25  درصد افزایش پیدا کرده!
پایگاه خبری راد: برآوردهای مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد خط فقر در تابستان امسال نسبت به تابستان گذشته در مناطق مختلف کشور به حدود بین ۲۲ تا ۲۵ درصد رسیده است.
صفحه قبل | صفحه بعد