به گزارش پایگاه خبری راد، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به دلیل مشکلی که برای خودتان یا افراد وابسته به وجود
آمده است از چیزی یا کسی به بالادست وی شکایت برده اید اما دسته آخر از کرده خود چونان پشیمان شده اید که با نوشتن
چند خط از این شکایت صرفه نظر کرده و عطای شکایت را به...!
گزارشی که در پایین می خوانید داستان درماندگی در یک شب بارانی است آنهم به دلیل اعتماد به ...!
5 دی ماه سال جاری سوار بر یک دستگاه خودروی تیبا از کرج به سمت تهران در حرکت بودیم. ساعت حدود 7:10 دقیقه .
در ابتدای راه بودیم که متوجه روشن شدن چراغ هشدار باطری و پس از آن سایر جراغ های هشدار دهنده شده و قبل از
رسیدن به پمپ بنزینهای دوقلو در حاشیه جاده توقف کردیم. ماشین دیگر روشن نمی شد اما نگران نبودیم چون هم تلفن همرا
داشتیم و هم به دلیل دوران وارانتی خودرو، می توانستیم از خدمات امداد خودروی سایپا استفاده کنیم! آنهم چه استفاده ای!
بعد از تماس با تلفن 09550 اپراتور اعلام کرد خودرو برای شما ارسال می شود ولی 30 هزار تومان هزینه حضور در
محل را از شما دریافت می کند( به قول دوستان اگر پیاده می رفتیم هزینش کمتر بود) با دریافت یم پیام متوجه شدیم که در
ساعت 7:21 دقیقه درخواست انداد ما ثبت شده است.
خودروی امداد پس از چندین بار تماس و گرفتن آدرس! به محل رسید و بعد از بادید اعلام کرد خودرو دینام سوزانده است و
باید به تعمیرگاه منتقل شود. با تماس با نمانیدگان سایپا متوجه شدیم که به دلیل اتمام گارانتی تنها می توانند قطعه را تعویض
کنند و خبری از تعمیر قطعه نیست!
خودرو به نمایندگی در چهار راه ایران خودرو منتقل شد و پس از بازدید اعلام کردند که دینام سوخته ولی دینام تیبا به دلیل
اینکه در مدل های مختلف ساخته می شود به همدیگر نمی خورد و باید ببینند این دینام را دارند یا نه!
راستی باید عرض کنم که خودروی امداد جمعا به دلیل افتخاری برای حضور در محل و حمل خودرو از پمپ بنزین دوقلو به
چهارراه ایران خودرو 60 هزار تومان دریافت کردند!( همون به قول دوستان...)
دینام خودرو در انبار موجود نبود البته 4 مدل بود اما به این تیبا نمی خورد! تماس گرفتند برای ثبت درخواست قطعه و در
جواب گفتند 2 تا 3 روز تامین آن طول می کشد. قابل توجه اینکه فاصله این تعمیرگاه با سایپا یدک تنها چند صد متر بیشتر
نیست و 3 روز برای رساندن یک قطعه پر مصرف کمی زیاد به نظر می رسد.
مسوول تعمیرگاه به ما اعلام کرد که قطعه را از بیرون تهیه می کند اما هزینه ایاب و ذهاب را باید ما بدهیم و در اینصورت
خودرو در روز 6 دی ماه آماده خواهد بود. بالاخره حرف های تکمیلی زده شد و اشکالات دیگر خودرو نیز بیان شد و
رفتیم.
روز 6 دی خبری نشد و وقتی جویا شدیم، گفتند فردا آماده می شود. روز 7 دی ماه رفتیم برای دریافت خودرو. 3 برگ به
ما دادند یکی برگه مشخصات تعمیرگاه و خودرو، یک برگ فاکتور اصلی و دیگری گپی از یک فاکتور بی نام و نشان که
هزینه خرید دینام و تاکسی بر روی آن قید شده بود.
مبلغ پرداخت شد و خودرو بدون اینکه تست شود به بنده تحویل داده شد. ساعت حدود 16:30 دقیقه بود که راه افتادیم. هوا
بارانی بود و به این دلیل ترافیک شدیدی جاده های منتهی به کرج را در برگرفته بود بنابراین از جاده شهریار به سمت کرج
حرکت کردیم. در نزدیکی ورودی شهر قدس به یکباره چراغ باطری روشن و سپس سایر چراغ ها شروع به هشدار دادن
کردند و این یعنی باز همان مشکل دو روز پیش تکرار شده است.
در آن هوای بارانی و ترافیک شدید در یک گذر فرعی در اطراف معدن شن ایستادم تا با سایپا تماس بگیرم. تماس گرفته شد
و به ایشان اعلام کریدم که دینام سوخت! دینام جدید و تعویضی بعد از تنها نیم ساعت کار سوخت! بیش از 350 هزار تومان
واریزی به دستگاه بانکی تعمیرگاه سایپا هم سوخت!
به یکباره ارتباط قطع شد و من متوجه شدم که ای داد بی داد، شارژ موبایل هم تمام شد. با کمی دست کاری تنها توانستم به
آن مدیر تعمیرگاه بگویم که در جاده شهریار بعد از ورودی شهر قدس هستم و تلفن قطع شد.
ساعت 5:30: هوا بارانی، ترافیک شدید و خبری از امداد نیست.
ساعت 6:30 : هوا خیلی بارانی، ترافیک بسیار شدید و هوا تاریک.
ساعت 7:30 : هوای خیلی خیلی بارانی، ترافیک ... و هوا تاریک و البته تعدادی سگ نیز در اطراف خودرو نظلره گر!
ساعت 8 فهمیدم که از امداد خودروی سایپا خبری نیست و با اینکه بارها خوانده بودم که مراقب امداد خودروهای غیر مجاز
باید بود، مجبور شدم اولین امدادی که در آن ترافیک دیدم را به کمک بطلبم.
امداد اعلام کرد 80 هزار تومان خواهد گرفت و از سر ناچاری و به علت سردی و تاریکی هوا قبول کردم.
خودرو را به یدک کش وصل کردیم و را افتادیم. باران شدید می شد و ترافیک نیز خیال سبک شدن نداشت.
در اطراف محله ای که معروف است به هفت جوب، امداد خودروی قصه ما بنزین تمام کرد و ما دسط جاده ماندیم!
القصه ساعت حدود 9:30 بود که امدادگر متفرقه دیگری به کمک دوستش آمد و خودرو را به یدک کش وصل کرده و راه
افتاد. امدادگر اول خودروی خود را در وسط جاده رها کرده بود و با اقوام خود محل را ترککردند و من تا 45 دقیقه زیر
باران منتظر امداد دوم بودم.
بالاخره ساعت 10:30 دقیقه خودرو را به پارکینگ اقوام رساندیم و 100 هزار تومان نیز به ... به امداد دادیم و رفتیم.
جالب اینکه نماینده سایپا همچنان مدعی بود که کارگرانش به دنبال خودروی من هستند تا کمک کنند! ( استیکر خنده فرض
کنید)
فردا صبح خودرو به تعمیرکار سپرده شد و ایشان اعلام کرد که بهدلیل محکم بسته شدن تسمه، تسمه آب شده و یکی از
قطعات داخلی دینام سوخته است! دینام نو، اساتید تعمیرکار سایپا، خرابی بعد از نیم ساعت!
از همان فردای این اتفاق در حال ثبت شکایت و پیگیری هستیم. یک هفته ثبت شکایت طول کشید. 2 هفته نیز طول کشید تا
شماره پرونده را اعلام کنند. از آن روز به بعد هم هر وقت تماس می گرفتند اعلام می کردند که پرونده مختومه است و
نمایندگی ما بی تقصیر بوده و خوب قطعه است آدم که نیست، خراب می شود می سوزد و این تقصیر ما و نمایندگی نیست!!!
هر بار که تماس می گرفتند و به دلیل مشکلی نمی توانستم پاسخ دهم در تماس مجدد که خود من با ایشان می گرفتند اعلام
میداشتند که از پرونده شما گذشتیم و هر وقت دوباره به پرونده شما برخوردیم، تماس می گیریم! این تماس مجدد یک هفته
طول می کشید.
امروز که در سال 96 هستیم؛ همچنان جوابی از تخلف نمایندگی سایپا دریافت نکریم جز اینکه اگر
فاکتوری از آن 100 هزار تومان امداد و هزینه تعمیر دینام داری ارسال کن تا شاید کاری کردیم!!!
هرچه می گویم تخلف نمایندگی شما در بستن قطعه تقلبی و انجام تعمیرات اشتباه بر روی خودرو پس چه می شود؟ در جواب
می گویند که : بی خیال این نیز بگذرد!!!
البته دسته آخر هم گفتند شما باید 9:30 دقیقه شب خودرو را با امداد به همان تعمیرگاه واقع در چهارراه ایران خودرو حمل
می کردی و چون نکردی...حقته هر چی بلا سرت اومده!!!
راستی درجه کیفی تعمیرگاه متخلف، 2 بود و این جاست که باید گفت وقتی درجه 2 این طور کار می کنه و ای به حال
درجات پایین تر.
بی دلیل نیست که در تمام گزارش های شرکت کنترل کیفیت و استاندارد ایران سایپا یدک رتبه های پایین را برای خود
انتخاب کرده و تکان هم نمی خورد.