15:08 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
رکوردشکنی تسلا مدل X با کشیدن یک فروند بوئینگ!

1397/02/28 09:46

رکوردشکنی تسلا مدل X با کشیدن یک فروند بوئینگ!

پایگاه خبری راد: کمپانی خودروسازی تسلا با کشیدن یک فروند بوئینگ 787-9 دریم‌لاینر توسط یک دستگاه خودروی شاسی بلند تسلا مدل X، توانست نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه خبری راد، کمپانی خودروسازی تسلا برای ثبت این رکورد، به شهر "ملبورن" استرالیا رفته و یک فروند هواپیمای مسافربری "بوئینگ 787-9 دریم لاینر" متعلق به شرکت هواپیمایی Qantas Airlines را به یک دستگاه خودروی شاسی بلند تسلا مدل X نصب کرده است که با کشیدن موفقیت آمیز این غول 130 تنی (بدون سوخت و مسافر) به مسافت 300 متر، توانسته نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت برساند. هرچند در این بین خودروهای زیادی وجود دارند که حتی محموله‌های سنگین‌تری حمل کرده‌اند، اما در حال حاضر خودروی شاسی بلند تسلا مدل X با کشیدن موفقیت آمیز این هواپیما، موفق شده نام خود را به عنوان قوی‌ترین خودروی تمام الکتریکی جهان معرفی کند، هرچند سایر شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای شکستن این رکورد در آینده تلاش خواهند کرد.

 



در ادامه بد نیست بدانید که سیستم محرک تسلا مدل X همانند دیگر محصولات شرکت خودروسازی تسلا تماما الکتریکی بوده و به طور کلی از دو موتور قدرتمند تشکیل می‌شود که موتور اول بر روی محور جلو نصب شده و پیشرانه دوم هم وظیفه گرداندن چرخ‌های عقب را برعهده گرفته است و عملا این خودرو را تبدیل به یک شاسی بلند چهارچرخ محرک کرده است. این دو پیشرانه هم به تنهایی حداکثر 259 اسب بخار (190 کیلووات) قدرت تولید می‌کنند که به صورت ترکیبی با در نظر گرفتن اتلاف نیرو، حداکثر قدرت 503 اسب بخاری (370 کیلووات) بدست می‌آید که در حالت تک محور محرک، قابلیت رسیدن به شتاب 4.8 ثانیه و در حالت چهارچرخ محرک هم توان رسیدن به شتاب 3.8 ثانیه‌ را دارد. البته اگر خودرو را علاوه بر حالت چهارچرخ محرک، بر روی حالت اسپرت قرار دهند، حتی شتابی حداقل 3.2 ثانیه‌ بدست می‌آید.

 



در ادامه گفتنی است که نیروی مورد نیاز این دو موتور الکتریکی هم توسط باتری‌های نصب شده در مرکز ثقل خودرو تامین می‌شود که علاوه بر حمایت خودرو تنها با یک بار شارژ کامل تا 414 کیلومتر، باعث افزایش ایمنی و تقویت شاسی خودرو هم شده است و به عنوان ضربه گیری در شاسی عمل می‌کنند.