14:45 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
 حوزه خدمات پس از فروش را تفکیک کنید

1397/02/07 10:49

حوزه خدمات پس از فروش را تفکیک کنید

پایگاه خبری راد: چنانچه قرار است استانداردهای خارجی را وارد کشور کرده و با فشار و دستور آنها را اجرایی کنید؛ مطمئن لاشید که این مهم شدنی نیست و نیاز به یک راه حل میان هر یک کاملا احساس می شود.

به گزارش پایگاه خبری راد، نادر وهاب آقایی از کارشناسان و مشاوران صنععت خودرو در حوزه خدمات پس از فروش، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: همیشه از برندهای مطرح جهان مانند پژو و رنو که وارد ایران می شوند این انتظار وجود دارد که استانداردهای خدمات پس از فروش خودشان را نیز وارد ایران کنند اما؛ اجرایی کردن این استانداردها بسیار سخت است.


وی ادامه داد: خدمات پس از فروش در کشور ما قدمت 50 ساله دارد و در همان زمان مانده و بسیار عقب افتاده است. مشکل مهم تر این است که میزان مقاومتی که از سوی نماینگان خودرویی در مقابل هر تغییری می شود بسیار زیاد است.
این کارشناس حوزه خدمات پس از فروش تصریح کرد: برای اضافه شدن کارشناس فنی به موضوع خدمات در ایران 10 سال مقامت شد و این نشان می دهد که ما برای تغییرات بنیادین راه سختی در پیش داریم.

خدمات پس از فروش باید تفکیک شود
وهاب آقایی در خصوص میزان توسعه خدمات پس از فروش در مقابل رشد صنعت خودروی کشور گفت: فکر می کنم می توان این دو را جدا از هم دید و الزامی برای اینکه با هم حرکت کنند وجود ندارد.


وی افزود: به شخصه بر این عقیده هستم که اگر حوزه خدمات پس از فروش را تفکیک کنیم، رشد مناسبی در انتظار ش خواهد بود که بیشتر به چشم می آید.


مشاور صنعت خودروی کشور در حوزه خدمات پس از فروش تاکید کرد: یکی از اشکالات صنعت خودروی کشور این است که هر برند و هر مجموعه ای که وارد بازار ایران می شود سیاست های خود را در حوزه خدمات وارد می کند و در نتیجه حوزه تولید، فروش و خدمات پس از فروش با هم دیده شده و استقلالی ندارد.