به گزارش پایگاه خبری راد از ودوموستی، موسسه بینالمللی «interbrand Corp» در گزارش صد برند برجسته جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد، ارزش تجاری کمپانی اپل با رشد ۳ درصدی به ۱۸۴.۱۵میلیارد دلار رسیده است که همچنان جایگاه نخست ارزشمندترین برند جهان را در اختیار دارد.
ارزش شرکت گوگل با رشد شش درصدی به بیش از ۱۴۱.۷۰ میلیارد دلار رسیده و مایکروسافت با رشد 10 درصدی بیش از ۸۰ میلیارد دلار ارزش دارد که به ترتیب جایگاه دوم و سوم برترین برندهای جهان را در اختیار دارند.
در میان 10 برند برتر جهانی، هفت برند از آن شرکتهای با فن آوری بالاست که در این میان پس از اپل، گوگل و مایکروسافت، آمازون (مکان پنجم با سرمایه ۶۴.۸ میلیارد دلار )، سامسونگ (مکان ششم با سرمایه ۵۶.۲ میلیارد دلار )، فیس بوک (مکان هشتم با سرمایه۴۸.۲ میلیارد دلار ) و ای بی ام (مکان دهم با سرمایه ۴۶.۸ میلیارد دلار ) قرار دارند.
در این بین شرکت کوکاکولا به لطف بازاریابی موفق خود توانسته جایگاه چهارم باارزشترین نام تجاری را در اختیار داشته باشد، هرچند که با کاهش ارزش ۵ درصدی به ۶۹.۳ میلیارد دلار رسیده است.
همچنین شرکت خودروسازی تویوتا با ۵۰.۳ میلیارد دلار جایگاه هفتم و شرکت مرسدس بنز با ۴۷.۸ میلیارد دلار جایگاه نهم را از آن خود کرده است.
ارزش صد برند معتبر جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ارزش ۴.۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته به بیش از یک تریلیون و ۸۷۱.۷ میلیارد دلار رسیده است.