به گزارش پایگاه خبری راد، حسین نجاری مدیر عامل شركت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپكو) با بیان این مطلب گفت : در سال جاری تامین 4 محصول جدید 207 اتوماتیك، پارس اتوماتیك، دناپلاس توربو و پژو 2008 انجام شده و به تولید انبوه رسیده است.
وی با بیان این كه برنامه ریزی برای تامین پلتفرم جدید ایران خودرو هم زمان با آغاز پروژه كلید خورده است، گفت: نخستین خودروی پلتفرم جدید در كلاس سدان با مشاركت بیش از 20 قطعه ساز مطرح جهانی و قطعه سازان داخلی در سال جاری شروع شده است.
نجاری از تامین و لجستیك، مهندسی كیفیت، ساخت و خودكفایی، طراحی و مهندسی، رقابت پذیری قیمت، سرمایه گذاری در تكنولوژی های جدید و صادرات به عنوان فاكتورهای مهم برای ارزیابی سطح توانمندی سازندگان نام برد و گفت: خروجی مربوط به سیستم ارزیابی جامع تامین كنندگان ساپكو حاكی از آن است كه در برخی سازندگان، رشد متوازن زیرمعیارها مطلوب نبوده و ضروری است تا در مسیر ارتقا تمامی جنبه ها در نظر قرار گیرد.
نجاری اضافه كرد: باتکمیل دوره ارزیابی برای تمام سازندگان فعال در شبکه تامین ساپکو، مرحله دوم که برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی های سازندگان است آغاز شده و متناسب با گرید جامع کسب شده و امتیازات، ارزیابی در معیارهای مختلف در دست طراحی و اجرا است.
وی مشاركت سازندگان مستعد داخلی دارای گرید A جامع در پروژه پلتفرم جدید ایران خودرو در كنار سازندگان معتبر جهانی را از دیگر اقدامات ساپكو در سال جاری دانست و گفت: یکی از اقدامات در حوزه توسعه توانمندی های دانش و اجرایی سازندگان داخلی، مشاركت آنان در این پروژه بود كه نتایج مطلوبی داشته است.
مدیرعامل ساپكو صرفه جویی ارزی را یكی از نتایج مشاركت سازندگان داخل در تولید محصولات مشترك عنوان كرد و گفت: هدف گذاری ها در افزایش داخلی سازی محصولات جدید از جمله پژو 2008، 301 و 208، اچ30 كراس، هایما اس.5 و اس.7 صرفه جویی ارزی قابل توجهی خواهد داشت.
وی افزود: برای محصولات جدید پژو 2008, H30كراس و هایما S7 درصد ساخت داخل قطعات بین 20 تا 40 درصد بوده و با پروژه های ساخت داخل در دست اجرا این میزان در سال آینده به مراتب افزایش خواهد یافت.