18:50 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
سایپایدک برای تحقق زنجیره تامین رقابتی برنامه دارد

1396/12/16 16:02

سایپایدک برای تحقق زنجیره تامین رقابتی برنامه دارد

پایگاه خبری راد: شاید مشتریان سایپا از این گروه عظیم خودروسازی تنها نام سایپا و سایپایدک برایشان آشنا باشد که یکی در ظاهر تولید و فروش را و دیگری خدمات پس از فروش را در اختیار دارد .

به گزارش پایگاه خبری راد، در فضای رقابتی این روزهای صنعت خودرو که کوچکترین نکته می تواند سهم یک برند را در بازار تغییر دهد، سهم خدمات پس از فروش اگر از سایر حوزه ها بیشتر نباشد، مطمئناً کمتر هم نیست.

 

خدمات پس از فروش در صنعت خودرو به تنهایی می تواند نقش یک تبلیغ خوب یا یک ضد تبلیغ را برای برندها بازی کند چرا که خریداران خودروهای سواری و تجاری به دلیل آینده نگری و کاهش هزینه های بعد از خرید، به دنبال دریافت بهترین خدمات با بهترین کیفیت و البته سریع ترین زمان ممکن هستند.

 

شرکت سایپایدک به عنوان بازوی خدمات رسان یکی از بزرگترین خودروسازان خاورمیانه بی شک بر این ضرورت که باید بهترین خدمات را با کمترین اتلاف وقت در اختیار مشتریان گروه خودروسازی سایپا قرار دهد، واقف است و نیک می داند که کوچکترین لغزش می تواند به ضرر کل مجموعه تمام شود.

 

شاید مشتریان سایپا از این گروه عظیم خودروسازی تنها نام سایپا و سایپایدک برایشان آشنا باشد که یکی در ظاهر تولید و فروش را و دیگری خدمات پس از فروش را در اختیار دارد اما این زنجیره از تولید تا فروش و سپس خدمات پس از فروش تنها به دو نام ختم نمی شود و شرکت ها و پرسنل بسیاری برای تکمیل آن شبانه روزی زحمت می‌کشند.

 

بی شک برای داشتن یک زنجیره تامین مناسب و شایسته باید از اولین نقطه، کار را درست، آغاز کرد و این مرحله آغازین تامین مواد اولیه با کیفیت و مناسب برای ساخت قطعات و لوازم یدکی است و این کار را باید برای دستیابی به کیفیت مورد نظر در محصول نهایی، به صورت دقیق و صحیح مدیریت کرد.

 

سایپایدک به عنوان آخرین حلقه زنجیره تأمین گروه سایپا دستاورد كل زنجیره(محصول نهایی) را پشتیبانی می‌نماید. این مهم با تأمین به موقع و با كیفیت قطعات یدكی توسط زنجیره تأمین گروه سایپا تحقق می‌یابد.

 

بی شک هر گونه لغزش در زنجیره تامین می تواند در مرحله آخر که خدمت رسانی مناسب به مشتریان است خلل ایجاد کند و موجب نارضایتی مشتریان شود.

 

ما بر این باوریم در صورتی که تمام مراحل تهیه و تأمین قطعات و لوازم یدکی به خوبی رخ دهد، در بخش خدمات نیز نظارت مناسبی از سوی سایپایدک انجام شود، رضایتمندی مشتریان حاصل شده و از طریق این دستاورد به دنبال وفادارسازی مشتریان سایپا خواهیم بود.

 

بنابراین ما در سایپایدک سعی کرده و می‌کنیم تا بهترین عملکرد خود را در دوران گارانتی و وارانتی ارائه دهیم تا سایپا سواران به دلیل دریافت خدمات با کیفیت و استاندارد، رضایت کاملی از مجموعه سایپا داشته باشند.

 

در این مسیر نمی توان و نباید از عملکرد قطعه سازان چشم پوشی کرد زیرا محصولی که ایشان به صنعت خودرو تحویل می دهند یک پیکان دو لبه است یعنی یک لبه در صورت کیفیت بالا و مرغوبیت قطعه می تواند موجب رشد صنعت خودرو و لبه دیگر در صورت بی کیفیت بودن محصول موجب سقوط صنعت خودرو و از دست دادن بازار داخلی و سپردن آن به برندهای وارداتی شود.

 

بی شک زنجیره تامین زمانی رقابتی خواهد شد که تمام اجزا فعال در تشکیل آن، بتوانند بر اساس برنامه تدوین شده خود فعالیت کرده و وظایف خود را در زمان تعیین شده و به همان شکلی که از ایشان خواسته اند، اجرا کنند. این همان اتفاقی است که در گروه خودروسازی سایپا و سایپایدک به خوبی مدیریت و اجرا خواهد شد.

 

- اردشیر امینی مدیرعامل سایپایدک