18:06 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
ساخت 300 شناور در طول سه سال افتخار ملی است

1396/12/11 12:15

ساخت 300 شناور در طول سه سال افتخار ملی است

پایگاه خبری راد: نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: ساخت 300 فروند انواع شناور در منطقه آزاد قشم در طولسه سال افتخار ملی محسوب می شود.

‌به گزارش پایگاه خبری راد، ‌مرتضی بانک در بازدید از مراحل ساخت شناورهای مسافری، آمبولانس دریایی و شناورهای خدماتی و پشتیبانی در شرکت مدکندآلو، بیان کرد: ساخت 300 فروند انواع شناور کار بسیار ارزشمندی برای ایران است که در منطقه آزاد قشم انجام می شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور با اشاره به قراردادهایی که این شرکت شناورسازی برای 5 سال آینده خود دارد، افزود: با توجه به توانایی مدیریتی این شرکت و بهره بردن از نیروهای متخصص خوشبختانه مشکلی برای تولید در این واحد صنعتی دیده نمی شود.

وی از رسانه‌های درخواست کرد توانمندی و ظرفیت های ارزشمند حوزه‌های صنعتی منطقه آزاد قشم از جمله شناور سازی ها را به مردم معرفی کنند.

بانک با اشاره به شناور 158 نفره الماس (1) که قرار است به همراه دیگر پروژه های صنعتی، عمرانی، بندری، فرودگاهی و گردشگری قشم از طریق ویدئوکنفرانس توسط دکتر روحانی رئیس دولت تدبیر و امید از بندرعباس افتتاح شود، افزود: سرعت بالای 90 نات شناورهای مدرن شرکت مدکندآلو که در مدت 30 دقیقه مسافران را در شرایط ایمن و راحت از قشم به بندرعباس می‌رساند نیز مایه افتخار ملی محسوب میشود.

همچنین وی در شورای اداری شهرستان قشم افزود: اجرای طرح هایی با عنوان مانور کشف کالای قاچاق در درون مناطق آزاد معنای مناسبی ندارد و امنیت منطقه را برای جذب سرمایه گذار با اختلال مواجه می کند.

بانک تصریح کرد: شرایط کشور ایران با دیگر کشورها متفاوت است و نباید مناطق آزاد کشور را با مناطق آزاد سایر کشورها مقایسه کرد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از انقلاب سیاست های اقتصادی مرکزگرا باعث ضعیف ماندن مرزنشینان شده بود و طرح مناطق آزاد برای محرومیت زدایی از این مناطق موفق عمل کرده است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: هم اکنون 265 هزار نفر در مناطق آزاد کشور فعالیت می کنند که 120 هزار نفر از آنان در حوزه صنعتی مشغول هستند و بقیه نیز در عرصه های تجاری، گردشگردی و خدمات فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: منطقه های آزاد کشور برای رهایی از برخی قانون‌های خاص در کشور ایجاد شده است و این در حالی است که مشاهده می شود گمرک بر این مناطق نظارت بیشتری اعمال می کند.

بانک اضافه کرد: در حالی که طبق قانون هر مسافری اجازه ندارد بیش از 80 دلار کالا با خود وارد کشور کند، مشاهده شده که این قانون فقط در مناطق آزاد با دقت نظارت می شود.

وی گفت: طبق آمارهای رسمی نرخ بیکاری در استان هرمزگان پایین تر از میانگین کشوری است که البته در منطقه آزاد قشم با پیش‌بینی های صورت گرفته این رقم پایین تر نیز خواهد آمد.

برچسب ها:

شناور ،منطقه هرمزگان