09:57 | چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سال گذشته چند دستگاه خودرو در جهان فروخته شد؟

1396/12/05 19:33

سال گذشته چند دستگاه خودرو در جهان فروخته شد؟

پایگاه خبری راد: به رغم تبلیغات و ترغیب مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی، هرسال شاهد افزایش فروش اتومبیل در سراسر جهان هستیم. موسسه "JATO Dynamics" اقدام به جمع آوری و بررسی آمار فروش اتومبیل در کشورهای مهم جهان کرده است که نتیجه نهایی آن، افزایش فروش 2 میلیون دستگاهی اتومبیل در سال گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری راد، باتوجه به مطالعات موسسه JATO که در بازارهای بزرگی همچون اقیانوسیه، آسیا، اروپا و همچنین آمریکا صورت گرفته است، فروش اتومبیل در بازارهای تایلند، آرژانتین، شیلی و روسیه افزایش چشمگیری تجربه کرده و رشد آنان 2 رقمی بوده است که برای تایلند رشد 14 درصدی، برای کشور روسیه رشد 12 درصدی، برای شیلی رشد 22 درصدی و همچنین برای آرژانتین رشد 26 درصدی را در پی داشته است.

 



علاوه بر این، برخی از بازارهای بزرگ جهانی با کاهش فروش همراه بوده‌اند، همچون بازار ایالات متحده آمریکا که نسبت به سال 2016 میلادی، در سال 2017 کاهش فروش 2 درصدی تجربه کرده است، انگلستان با کاهش 5 درصدی همراه بوده و همچنین کره جنوبی یک کاهش 1.8 درصدی را در فروش اتومبیل تجربه کرده است.

 



بخش دیگر این لیست که می‌تواند جالب توجه باشد، فروش اتومبیل براساس نوع پیشرانه خواهد بود که شاهد افزایش فروش حدودا 2 درصدی پیشرانه‌های درون سوز، کاهش فروش موتورهای دیزلی و یا افزایش فروش چشمگیر خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی هستیم.

 



در بین خودروهای هیبریدی که نسبت به سال گذشته افزایش فروش 13 درصدی را تجربه کرده است، می‌توان محصولاتی همچون تویوتا پریوس، تویوتا C-HR، تویوتا پریوس C، تویوتا یاریس و همچنین تویوتا راو4 هیبریدی را به عنوان پرفروش‌ترین خودروهای جهان معرفی کرد که تمامی آنان از خانواده تویوتا هستند.

 



در بین خودروهای تمام الکتریکی، خودروی چینی بایک EC در جایگاه نخست قرار گرفته است و بعد از آن می‌توان به خودروی تسلا مدل S، نیسان لیف، ZD ژیدو و همچنین خودروی شاسی بلند تسلا مدل X به عنوان پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی اشاره داشت.

 



در پایان هم به خودروهای پلاگین هیبریدی خواهیم رسید که نسبت به سال گذشته افزایش فروش 63 درصدی را تجربه کرده‌اند و به ترتیب شامل تویوتا پریوس، BYD سانگ، میتسوبیشی اوتلندر PHEV، خودروی چینی Qin و همچنین شامل بی.ام.و سری 3 می‌شود که به عنوان پرفروش‌ترین‌های جهانی به شمار می‌آیند.