18:20 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
صادرات؛ درآمدهای «آریا» را جذاب کرد

1400/09/17 08:46

چه خبر از نمادهای بورسی:

صادرات؛ درآمدهای «آریا» را جذاب کرد

نماد برتر - شرکت پلیمر آریا ساسول طی ۳ ماهه گذشته با روند افزایشی درآمد‌ها روبه‌رو بوده و در ۸ ماه سپری‌شده از سال مالی نیز این شرکت بیشترین درآمد حاصل از فروش محصولات را در مردادماه با مبلغ ۲۵،۷۶۰ میلیارد ریال به دست آورده است.


 به گزارش نماد برتر، شرکت پلیمر آریا ساسول در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی طی دوره یک‌ماهه خود را برابر با ۲۵،۱۷۲ میلیارد ریال ارائه کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه نیز درآمد‌های این شرکت مبلغی بالغ‌بر بر ۱۶۳،۵۴۲ میلیارد ریال به‌دست‌آمده، میزان سرمایه ثبت‌شده پلیمر آریا ساسول طی این مدت ۹,۱۶۷ میلیارد ریال اعلام‌شده است.



مجموع درآمد‌های ماهانه پلیمر آریا ساسول در آبان ماه سال جاری از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی تشکیل‌شده که عمده‌ترین درآمد حاصل‌شده را در بازار خارجی مشاهده می‌کنیم که ۶۱ درصد درآمد به‌دست‌آمده از این بازار بوده، درآمدی که از فروش صادراتی به‌دست‌آمده نسبت به سال گذشته رشد ۲۶ درصدی را به همراه داشته است.



 



بر پایه این گزارش، درآمد‌های اعلام‌شده پلیمر آریا ساسول در آبان ماه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۱ درصد رشد را تجربه کرده، همچنین درآمد‌های ارائه‌شده از ابتدای سال تاکنون نیز رشد ۷۷ درصدی را شاهد بوده و لازم به ذکر است که نسبت به ماه گذشته نیز ۴,۵۷ درصد رشد را به دنبال داشته است.



شرکت پلیمر آریا ساسول طی ۳ ماهه گذشته با روند افزایشی درآمد‌ها روبه‌رو بوده و در ۸ ماه سپری‌شده از سال مالی نیز این شرکت بیشترین درآمد حاصل از فروش محصولات را در مردادماه با مبلغ ۲۵,۷۶۰ میلیارد ریال به دست آورده است.



همان‌طور که بیان شد درآمد‌های پلیمر آریا ساسول در آبان ماه از ۲ بخش فروش محصولات در بازار داخلی و صادراتی تشکیل‌شده که بیشترین میزان درآمد به‌دست‌آمده متعلق به بازار صادراتی با ۱۵،۴۰۸ میلیارد ریال بوده که ۶۱ درصد از بازار فروش را در اختیار داشته است..



در بازار صادراتی عمده‌ترین درآمد کسب‌شده توسط این شرکت مربوط به «پلی‌اتیلن سبک» با ۸،۶۰۵ میلیارد ریال بوده که نرخ فروش این محصول در ازای هر تن تقریباً نزدیک به ۳۳ میلیون تومان به ثبت رسیده، در آبان ماه پس از پلی‌اتیلن سبک که بیشترین درآمد متعلق به این محصول بود، «پلی‌اتیلن متوسط و سنگین» با ۶،۸۰۲ میلیارد ریال بیشترین درآمد را داشت.



درآمد شناسایی‌شده در بازار داخلی نیز ۹،۷۶۴ میلیارد ریال بوده که بیشترین سهم از این مبلغ را محصول «اتیلن» با ۵،۰۶۲ میلیارد ریال بوده به خود اختصاص داده و نرخ فروش این محصول ۱۹ میلیون تومان در ازای هر تن بوده است.



مقدار فروش ماهانه محصولات پلیمر آریا ساسول در ۹۹,۷۶۵ تن گزارش‌شده و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز موفق به فروش ۷۲۶,۰۷۳ تن از محصولات خود در بازار‌های داخلی و صادراتی شده، فروش ماهانه این شرکت نسبت به ماه گذشته با رشد ۷ درصدی روبه‌رو بوده و در مقایسه با سال گذشته نیز ۳۴ درصد افزایش فروش را تجربه کرده است.



بیشترین فروش تجمیعی آریا در هشتمین ماه از سال جاری مربوط به «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۲۱۲،۳۵۵ تن بوده که میانگین طی این دوره ۸ ماهه نرخ فروش این محصول نزدیک به ۲۹ میلیون تومان گزارش‌شده که نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش نرخ داشته است.