به گزارش نماد برتر، بهنظر میرسد که روند درآمدزایی شرکت ملی مس ایران پس از سه هفته توانسته که به نقطه مطلبو فروش نزدیک شود، زیرا آمارهای نزولی که این شرکت طی آبانماه به نمایش گذاشته بود، مطلوب مدیران شرکت که نه، بلکه مطلوب سهامداران نیز نبود.
مجموع درآمد این هفته ملی مس ایران به یک هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته، یک هزار میلیارد تومان بیشتر بود.
مس کاتد پرقدرتترین کالای این مسفروش گویا باردیگر از جایگاه خود مطلع شده در قامت پرفروشترین کالای سبد شرکت ملی مس ایران درآمد و تمام ۶ هزار تن عرضه را فروخت تا رقمی معادل یک هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان درآمد را ازآن شرکت کند.
نگاهی به معاملات کنسانتره فلزات گرانبها ملی مس ایران حاکی از آن بوده که ۱۲ تن از این کالا به بازار عرضهشده و تمام حجم بالای تقاضای آن یعنی ۸۱ تن درخواست مشتریان بازهم با رقابت شدید همراه شد تا نهایتاً به میزان عرضهها، تقاضایی به ثبت برسد.
ملی مس ایران در این بخش درآمدزایی ۵۲ میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومانی را کسب کرد.
لازم به ذکر است که مس کمعیار G نیز علارغم عرضه ۱۰ هزار تنی به بورس کالا، تنها به میزان یکچهارم از عرضهها شاهد سفارش مشتریان بود و یک میلیارد تومان نیز درآمدزایی کسب کرد و اما؛ مجددا باید اشاره شود که مس کم عیار R نیز بدون مشتری این هفته را به پایان رساند.
در انتهای سبدکالایی این شرکت مسی، باید اشاره شود که سولفور مجددا به عرضههای بورس کالا بازگشت و ۲۸۰ تن عرضه از این محصول به ثبت رسید که تقاضای یک هزار و ۷۶۰ تنی از مشتریان نیز برای آن درج شد، ولی بیش از میزان عرضهها نمیتوان در بخش معاملات عددی را افزودو همان ۲۸۰ تن معامله با مجموع درآمدی ۱۲۶ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان، کارنامه فروش شرکت در این بخش بود.