09:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
تشکیل شبکه حمل‌‌ونقل و اتصال بین بنادر اصلی و فرعی

1396/11/27 18:42

تشکیل شبکه حمل‌‌ونقل و اتصال بین بنادر اصلی و فرعی

پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل و اتصال شبکه حمل و نقل بین بنادر اصلی و فرعی، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم، بنادر کوچک از گردانه فعالیت دریایی کشور کنار گذاشته نشوند.

به گزارش پایگاه خبری راد به نقل از فارس، محمد راستاد  با اشاره به وجود بنادر کوچک در کشور و ظرفیت‌هایی بالقوه آنها، اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم این بنادر کوچک از گردانه فعالیت دریایی کشور کنار گذاشته نشوند.

وی تأکید کرد: به دنبال چارچوب تشکیل شبکه حمل و نقلی بین بنادر اصلی و فرعی کشور هستیم که پیش‌نیاز آن، نبود محدودیت زیرساختی در این بنادر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در حوزه دریا و بندر اشاره کرد و گفت: ‌بخش خصوصی تاکنون در پس کرانه‌ها، روبناها و تجهیزات بندری کشور بیش از 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: در شرایط فعلی چارچوب مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌ دریایی و بندری کشور وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند تخلیه و بارگیری در بنادر کشور اشاره کرد و افزود: ‌روند کلی تخلیه و بارگیری بنادر کشور رشد متوسط 6 درصدی داشته است، همچنین بنادر بوشهر و شهید رجایی در بحث کانتینری‌ به ترتیب رشد 50 و 30 درصدی داشته‌اند.

راستاد با اشاره به حضور بیش از 20 لاینر در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران، اظهار داشت:‌ پس از رفع تحریم‌ها در صنعت دریایی امروز تردد بدون محدودیت خطوط لاینری بین‌المللی در بنادر ما میسر شده و رونق تجارت دریایی محقق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امروز همچنین امکان تردد ناوگان تحت پرچم و مالکیت جمهوری اسلامی در آب‌ها و بنادر بین‌المللی، فعالیت تخصصی مؤسسات رده‌بندی بدون محدودیت ‌و توسعه تجهیزات بندری، فراهم است و بنادر در حال توسعه یافتن هستند.‌