04:28 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
مانور موفق «شاراک» با پلی پروپیلن

1400/01/15 11:29

چه خبر از نمادهای بورسی:

مانور موفق «شاراک» با پلی پروپیلن

نماد برتر - بیشترین میزان فروش و درآمد اسفندماه شرکت پتروشیمی شازند (اراک) در بخش فروش محصولات در بازار داخلی بوده است.

به گزارش نماد برتر، پتروشیمی شازند (اراک) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال ۹۹ مجموع درآمد‌های حاصل‌شده از ۲ بخش فروش داخلی و صادراتی را بالغ‌بر با ۱۴ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده و از ابتدای سال مالی ۹۹ تا انتهای اسفندماه نیز درآمد‌های "شاراک" برابر با ۱۱۱ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال گزارش‌شده است.


درآمد‌های ثبت‌شده "شاراک" طی سال ۹۹



بر پایه این گزارش، میزان درآمدی که پتروشیمی شازند (اراک) در اسفندماه کسب کرده نسبت به ماه گذشته ۸ درصد افزایش درآمد را شاهد بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز رشد قابل‌توجه ۱۵۰ درصدی را تجربه کرده، همچنین درآمد‌های "شاراک" از ابتدای سال مالی ۹۹ تا انتهای اسفندماه نیز با افزایش ۶۴ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.


بیشترین میزان درآمد حاصل‌شده در اسفندماه را در بخش فروش محصولات در بازار داخلی با ۹ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال مشاهده می‌کنیم که در بازار داخلی نیز بیشترین درآمد را محصول «پلی‌پروپیلن» با ۲ هزار و ۶۵ میلیارد ریال در اختیار داشته است.


روند میزان فروش پتروشیمی شازند "شاراک"



بر اساس این گزارش، "شاراک" در اسفندماه مجموع فروش محصولات را طی این دوره یک‌ماهه بالغ‌بر ۶۹.۸۱۹ تن اعلام کرده که نسبت به ماه گذشته ۸ درصد کاهش فروش را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز با ۷ درصد کاهش مواجه بوده، همچنین از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه ۹۹ نیز میزان فروش "شاراک" برابر با ۸۷۵.۵۰۷ تن گزارش‌شده که رشد ۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.


بیشترین میزان فروش اسفندماه شرکت پتروشیمی شازند (اراک) در بخش فروش محصولات در بازار داخلی بوده و بیشترین محصول فروش رفته طی این دوره در اختیار «پلی‌پروپیلن» با ۵.۷۲۲ تن بوده و رتبه بعدی را نیز «دو اتیل هگزانول» به خود اختصاص داده است.