03:38 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
اولین نشانه‌ احیای برجام ماه آینده میلادی ظاهر می شود

1399/11/04 09:45

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی:

اولین نشانه‌ احیای برجام ماه آینده میلادی ظاهر می شود

نماد برتر- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ، رویکرد دولت بایدن به توافق هسته‌ای ایران را عملگرایانه توصیف کرد و گفت: اولین نشانه‌های احیای برجام ماه آینده میلادی ظاهرمی شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، میخائیل اولیانوف درباره رویکرد دولت بایدن به توافق هسته ای ایران به روسیا24 گفت: رویکرد دولت بایدن در قبال برجام را می‌توان منظم و عملگرا دانست. لذا امکان پیشرفت در این زمینه وجود دارد.


 


وی افزود: همه فوراََ به این نیاز داریم که اولین نشانه‌های عادی‌سازی روابط در ماه آینده میلادی ظاهر شود. زیرا طبق قانونی که اخیرا در مجلس ایران تصویب شده، اگر تا 21 فوریه(3 اسفند) پیشرفتی حاصل نشود، تهران اجرای پروتکل الحاقی و توافق پادمانی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امضا را لغو می‌کند و امکان بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران را شدیداََ کاهش می‌دهد.پس فرصت بسیار کم است!


 


بر اساس این گزارش، لوید آستین ژنرال بازنشسته آمریکایی و گزینه بایدن برای وزارت دفاع،بازگشت به توافق هسته‌ای را نیازمند پیش‌قدم شدن تهران دانست و گفت: پیش‌شرط آمریکا برای بررسی بازگشت به توافق، اجرای کامل تمام شروط و تعهدات از سوی ایران است.


 


در 15 دی سال جاری و پس از آنکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از سوی مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد، سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای این قانون تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را آغاز کرد.