03:34 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ظرفیت عرضه ۹۵ هزار میلیاردی سهام در بودجه برای تامین مالی دولت از بورس

1399/10/11 16:10

ئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

ظرفیت عرضه ۹۵ هزار میلیاردی سهام در بودجه برای تامین مالی دولت از بورس

نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ظرفیت عرضه ۹۵ هزار میلیارد تومان سهام در بودجه ۱۴۰۰ برای تامین مالی دولت از طریق بازار سرمایه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمدرضا پورابراهیمی در سمینار بررسی لایحه بودجه و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان عرضه سهام دیده شده است . همچنین پیشنهادی مطرح شده مبنی بر اینکه اگر اوراق سلف نفتی در سررسید به تسویه کالایی منجر شود، راهکاری برای افزایش فروش نفت خواهد بود و قطعا به ظرفیت سازی در حوزه فراورده ها نیز کمک می کند .


 


وی افزود: راه اندازی پالایشگاه های کوچک هم سرعت خواهد گرفت و علاوه بر آن ۱۵ درصد افزایش ظرفیت برای پالایشگاه های فعلی در بخش فراورده ها  پیش بینی شده که این فراورده ها ارزش افزوده بالایی برای داخل ایجاد می کنند.


 


این نماینده مجلس ادامه داد: افزایش عرضه و فروش نفت در بورس انرژی و مولدسازی دارایی های دولت از دیگر اقدامات و راهکارهایی است که به  تحقق پیش بینی های درآمدی بودجه کمک خواهد کرد و مجلس هم آماده هرگونه همکاری و مساعدت در این زمینه است.


 


پور ابراهیمی از طراحی سامانه نظارت لحظه ای و برخط فرآیند اجرای بودجه خبر داد و عنوان کرد: اکنون ساختار نظارتی مجلس بر اجرای بودجه، سنتی و یک سامانه نظارتی پس از وقوع است که در قالب گزارش سالانه تفریغ بودجه اعمال می شود.  امید می رود تا پایان سال از سامانه نظارت لحظه ای رونمایی و از طریق آن نظارت ها دقیق تر و کارآمدتر انجام شود .