02:09 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
امکان حذف سفارش فروش سهام عدالت فراهم ‌شد / نکته مهم در اجرای فرایند

1399/08/14 19:56

توسط سپرده گذاری مرکزی:

امکان حذف سفارش فروش سهام عدالت فراهم ‌شد / نکته مهم در اجرای فرایند

نماد برتر- صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه شهیدبهشتی به عنوان پنجاه و چهارمین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی کشور به صورت رسمی تاسیس شد.


به گزارش نماد برتر، شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: بنا به درخواست تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر ایجاد حذف سفارش فروش، زیر ساخت های لازم در اختیار بانک ها و شرکت های کارگزاری قرار گرفت به گونه ای که مشمولان می توانند از امروز درخواست حذف سفارش فروش را لحاظ کنند.



بر این اساس، در سامانه های فروش سهام عدالت بانک ها و شرکت های کارگزاری بخش لغو سفارش فروش، افزوده شده تا سهامداران بتوانند از این گزینه نیز استفاده کنند. سهامداران باید به این نکته مهم توجه کنند که درخواست حذف سفارش فروش زمانی اجرا خواهد شد که سهام مشمولان در سامانه های سهام عدالت به فروش نرفته باشد.



برسی ها نشان می دهد از مجموع ۴۹ میلیون نفر دارندگان سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و مدیریت سهام را در اختیار گرفتند. بعد از پایان این مرحله زیرساخت‌های لازم برای فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت از طریق بانک‌ها و کارگزاری‌ها برای دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند فراهم شد که برخی از سهامداران تحت تاثیر روند صعودی بازار سهام اقدام به فروش هیجانی سهام بازار کردند.



زمینه آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت هم در عید غدیر فراهم شد و طبق وعده‌ها، آزادسازی مابقی سهام عدالت در ۲۲ بهمن انجام خواهد شد.مدیریت سهام حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان نیز بصورت غیرمستقیم برعهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و کانون متشکل از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار گرفت که این افراد پس از پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس، سهامدار این شرکت‌ها و با بازگشایی نماد این شرکت‌ها در بورس قادر به معامله سهام در بازار شدند.