09:22 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
حذف انحصار خودرو و کاهش قیمت

1399/07/07 10:15

وعده سخت وزیر پیشنهادی وزارت صنعت:

حذف انحصار خودرو و کاهش قیمت

نماد برتر- وزیر پیشنهادی صنعت وعده هایی سخت مانند شکست انحصار خودرو سازی و تنوع محصولات ، کاهش قیمت تمام شده خودرو از طریق کاهش قیمت مواد اولیه و افزایش تولید داد.


به گزارش نماد برتر، علیرضا رزم‌حسینی که اح با اشاره به اینکه افزایش عرضه خودرو یکی از مهم‌ترین اولویت‌ های وزارت صنعت است به خانه ملت گفت: اگر شرایط اجازه دهد باید انحصار را در خودروسازی بشکنیم و فضا را برای تنوع خودرو در بازار مهیا کنیم.



وی افزود: قیمت تمام شده خودرو، هزینه‌های بسیاری داشته و احتمال دارد طی سه تا چهار ماه آینده طبق بررسی کارشناسی که پیش از قبول مسوولیت انجام داده ام با همکاری کارشناسان دولت و مجلس تدابیری اتخاذ کنیم تا قیمت‌های مناسبت‌تری برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های خودرو تعیین کنیم تا قیمت خودرو حدودی کاهش یابد.



رزم حسینی ادامه داد: نظام عرضه و تقاضا در بازار خودرو به هم خورده که بخشی مربوط به سیاست‌های پولی و مالی و هدایت نقدینگی به سمت بورس بود. در این رابطه باید با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نشست‌هایی داشته باشیم تا بتوان اوضاع را بهبود بخشید. در این شرایط ، باید همزمان تولید را افزایش دهیم و هم فضا را برای رقابت مهیا کنیم تا قیمت‌ها در بازار متعادل تر شوند.



براساس این گزارش، حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن هم درباره جلسه دیروز با وزیر پیشنهادی صنعتریال گفت:  مقررات زدایی، چابک سازی سازمانی، تمرکز زدایی و اختیار دادن به ادارات استان‌ها، هماهنگ سازی تصمیمات وزارت‌خانه با صنایع و معادن بخش خصوصی، تسهیل فرآیند صدور مجوزها، فساد زدایی، دولت الکترونیک و مبارزه با رانت خواری ، تکمیل زنجیره معدن و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی ، تنظیم بازار با اعمال اصلاحات و جراحی و واگذاری تامین نهاده‌های کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی از جمله برنامه‌های رزم‌حسینی بود.