14:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
فروش سهام صندوق‌ها برای تامین مالی صحت ندارد/ سهم۱۰درصدی عرضه های اولیه

1399/07/05 11:43

فروش سهام صندوق‌ها برای تامین مالی صحت ندارد/ سهم۱۰درصدی عرضه های اولیه

نماد برتر- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام سهم ۱۰ درصدی عرضه های اولیه ، فروش سهام صندوق‌های تحت پوشش این وزارتخانه تنها با هدف تامین مالی را رد کرد .


به گزارش نماد برتر، محمد شریعتمداری درباره وضعیت واگذاری سهام مجموعه‌های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خانه ملت، گفت: حدود 81 درصد از فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه و عمدتا مربوط به فعالیت‌ صندوق‌های تحت پوشش در بورس عرضه شده و ترازنامه شرکت‌های غیر بورسی در کدال هم نشان از شفافیت دارد که امری مهم در همه فعالیت‌های اقتصادی است.



وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند عرضه سهام صندوق‌ها در بورس تنها با هدف تامین مالی بوده که صحت ندارد. چرا که جمع عرضه های اولیه بیش از 10 درصد و شامل 8 درصد به عموم و دو درصد به صندوق‌ها نبود. هدف اصلی از واگذاری سهام صندوق‌ها هم شفافیت و ایجاد شرایط مطلوب برای به قیمت رساندن و جلوگیری از مفاسد احتمالی در هر نوع واگذاری و سرمایه‌گذاری بود.



این مقام مسئول با بیان اینکه حاضر شورای عالی بورس بر قواعد و مقررات نظارت دارد، افزود: براساس این قواعد منابع حاصل از فروش باید صرف سرمایه‌گذاری جدید شود و تقسیم سود بیشتر از 20 درصد و خارج از سرمایه‌گذاری جدید با توجه به اساسنامه نمونه همه‌ شرکت های بورسی ، امکان پذیر نیست.



به گفته شریعتمداری این اقدام نوعی صیانت جدی همراه با نظارت بیرونی بر تمامی دارایی بیمه‌گذاران نزد صندوق‌هایی است که در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.