17:31 | سه شنبه 28 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
صرفه جویی۸۰ میلیون یورویی ایران‌خودرو و سایپا با داخلی سازی محصولات

1399/06/27 14:20

وزارت صنعت خبر داد:

صرفه جویی۸۰ میلیون یورویی ایران‌خودرو و سایپا با داخلی سازی محصولات

نماد برتر- وزارت صنعت از تحقق کاهش ارزبری ۸۰ میلیون و ۳۸۰ هزار یورویی از محل داخلی‌سازی یک ساله ایران‌ خودرو و سایپا خبر داد.

به گزارش نماد برتر، وزارت صنعت با انتشار گزارشی اعلام کرد: طی یکسال گذشته از محل داخلی‌سازی صنعت خودرو ،کاهش ارزبری ۸۰.۳۸ میلیون یورویی محقق شده است.

براساس این گزارش، کل تعهدات شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا تا ۱۷ شهریور ،معادل ۷۴۷ هزار و ۵۴۰  و تعهدات معوق ۱۰۸ هزار و ۷۴۶ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ و ۷۵ درصد کاهش داشته است.

تعهدات ایران خودرو طی این مدت با کاهش هشت درصدی به ۳۶۶ هزار و ۳۰۲ و تعهدات معوق آن نیز با افت ۷۹ درصدی هشت هزار و ۹۱۲ دستگاه است.

همچنین تعهدات و تعهدات معوق شرکت سایپا ۳۸۱ هزار و ۲۳۸ و ۶۹ هزار و ۸۰۴ دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ و ۷۴ درصد کاهش یافته است.

تاکنون ۱۰ طرح فروش برای ۲۷۷ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو توسط شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا اجرایی شده در این بین شرکت ایران‌خودرو از مجموع تعهدات، طی دو طرح فروش فوق‌العاده به میزان ۲۹ هزار دستگاه، تاکنون ۲۷ هزار و ۱۳۱ و شرکت سایپا نیز از مجموع ۱۰ هزار دستگاه تعهد ایجاد شده در یک مرحله فروش ، هفت هزار و ۱۴۶ خودرو را تحویل داده است.