13:58 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
۱۳ هزار میلیارد تومان، ارزش معاملات امروز تالار شیشه‌ای

1399/06/11 20:39

۱۳ هزار میلیارد تومان، ارزش معاملات امروز تالار شیشه‌ای

نماد برتر- امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۶ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 به گزارش نماد برتر، امروز سه شنبه ۱۱ شهریور ماه، شاخص کل بورس یا افت ۴۳ هزارو ۲۹۴ واحدی به عدد یک میلیون و ۶۸۴ هزار واحدی و شاخص هم وزن با افت ۶ هزار و ۵۱۵ واحدی به عدد ۴۵۵ هزار و ۹۹۰ واحدی رسید. نمادهای فارس، شستا و شپنا بیشترین تاثیر را در افت و نیز نماد فملی، بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را داشته شاخص داشت. شاخص کل فرابورس نیز با ۳۷۰ واحد افت به عدد ۱۷ هزارو ۷۸۸ واحد رسید و نمادهای کگهر، آریا و شگویا بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشت.

شایان ذکر است، در ابتدای معاملات روز جاری، شاخص کل با کاهش ۲۸ هزار واحدی به یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد و شاخص هم وزن با افت ۳ هزارو ۹۴۶ واحدی به عدد ۴۵۸ هزارو ۵۶۰ واحد رسید که در نهایت ارزش بازار امروز در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۶ میلیون و ۲۹۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همچنین عرضه اولیه شرکت برق پیوند گستر پارس در فرابورس ایران از ساعت ۱۳ تا ۱۵ انجام شد؛ همچنین پذیره نویسی برای خرید واحدهای صندوق دارا دوم یا همان پالایشی یکم که از روز چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹ شروع شده و تا روز ۱۹ شهریور از طریق درگاه‌های اینترنتی بانک‌ها و یا از طریق کارگزاری‌های بورسی قابل خرید است.