به گزارش نماد برتر، از ابتدا تا انتهای مردادماه سال جاری، در ابتدای ماه ۷۳ پرونده در جریان رسیدگی بوده و در طول ماه تعداد ۳۹ پرونده وارده و ۵۱ پرونده مختومه اعلام شده و در انتهای تیرماه ۶۱ پرونده در جریان رسیدگی بوده است.
از سوی دیگر تعداد دعاوی وارده بر مبنای بورس مربوطه در این گزارش به شرح زیر است:
از ابتدای ماه و از مجموع ۳۹ پرونده، تعداد ۳۳ شکایت در ارتباط با بورس اوراق بهادار، ۴ پرونده مرتبط با فرابورس و ۲ پرونده در ارتباط با بورس کالا بوده است. همچنین از مجموع ۳۹ دعاوی وارده تعداد ۳۳ پرونده مرتبط با کارگزاران و ۶ پرونده در ارتباط با ناشران بوده است.
در نهایت موضوعات مورد شکایت بر مبنای گزارش فوق در یکماهه اخیر مواردی از قبیل مطالبه سود اوراق بهادار، مطالبه خسارت ناشی از اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری، مطالبه خسارت ناشی از معامله بدون درخواست، رفع فریز سهام و مطالبه خسارت ناشی از آن، عدم انجام درخواست مشتری و مطالبه سود اوراق بهادار، مطالبه وجه ناشی از فروش حق تقدم استفاده نشده، مطالبه خسارت ناشی از عدم تحویل کالا، استرداد وجه واریزی به حساب کارگزاری و... بوده است .