01:16 | شنبه 8 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
برخی هتل ها با رعایت پروتکل فعال هستند!

1399/04/24 15:10

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان:

برخی هتل ها با رعایت پروتکل فعال هستند!

نماد برتر- مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان درباره وضعیت برگزاری مراسم در هتل های استان عنوان کرد: یکی از مراسم با وجود وضعیت قرمز استان به دلیل اینکه به هتل این ابلاغ دیر رسیده، به ناچار برگزار شده است.
به گزارش نماد برتر،  با توجه به اینکه پس از گذشت چهار ماه از شیوع کرونا در استان، شهرستان همدان در وضعیت قرمز این بیماری قرار گرفته و باید محدودیت هایی در استان رعایت شود اما؛ خبرهایی مبنی بر برگزاری مراسم عروسی در هتل ها و تالارهای همدان به دست ما رسیده است. 
 
در حالی که در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان همدان به غیر از چهار شهرستان در وضعیت قرمز و خطرناک کرونا قرار گرفته است و روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان ادامه دارد و هنوز به ثبات نرسیده، تعداد موارد مشکوک و بستری و مراجعات مردم به مراکز درمانی نیز در حال افزایش است.
 

چند روز گذشته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر  همه موارد گسترش درون خانوادگی بوده است، گفت: مراودات خانوادگی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی سبب این افزایش آمار شده است.

 

روز گذشته عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز به علت ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

 
از آنجا که استان همدان از شهرهای توریستی ایران است که سالیانه تعداد زیادی گردشگر ورودی نیز دارد امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی در زمینه ورود گردشگر در این استان اعمال شده است و وضعیت اماکن تفریحی هتل ها و اقامتگاه های استان خوب نیست و ضرر و زیان جدی از این جریان خورده اند.
 
علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان  درباره وضعیت اقامتگاه و هتل های این استان اینگونه عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا فارغ از اینکه محدودیت‌هایی کمابیش در ارائه خدمات در طول این دوره از اول اسفند تا به حال در برخی مقاطع داشتیم تاثیر بسیار منفی بر ورود و حضور مسافرین به لحاظ این که افراد باید پروتکل های بهداشتی را مراعات می کردند و از سفرهای غیر ضروری پرهیز میکردند، به این خاطر آسیب زیادی به این حوزه وارد شد.
 
وی ادامه داد: خدمات ما مانند تالارها و پذیرایی های داخل هتل ها و رستوران ها متناسب با زمان موج شدید کرونا گاهی تعطیل شدند از جمله اکنون که استان در وضعیت قرمز قرار دارد.
 
مالمیر با اشاره به اینکه این مراکز با اعمال پروتکل ها گاها فعالیت داشتند بیان کرد: آنچه روشن است به دلیل عدم حضور مسافر از زمانی که از اول خرداد اعلام شد که هتل‌ها می‌توانند پذیرش انجام دهند حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته پذیرش داشتند و حدود ۸۰ درصد کمتر از سال قبل عملا پذیرش صورت گرفته است.
 
وی در مورد ابلاغیه هایی که داده شده اعلام کرد: ما در مقاطعی با توجه به مصوبات ستاد کرونا یا با دستور دادستان که در ایام عید که اعلام شد پذیرش مهمان نداشته باشند متفاوت بوده و در مواقعی پذیرش مسافر داشتیم اما در مواقعی اینگونه نبوده الان هم پذیرش مسافر داریم اما مراسم در تالارها نمی‌توانیم انجام دهیم.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان تصریح کرد: در این چند روز گذشته بر اساس شرایطی که وجود دارد به مجموعه ها اعلام شده که فعلاً تالارها و رستوران ها تعطیل باشدو این ابلاغیه به صورت شفاهی اعلام شده است.
 
مالمیر در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه گزارشی به دست ما رسید که در یک هتل در استان همدان آن هم در روزهای اوج کرونا مراسم عروسی انجام شده گفت: زمانی که اعلام شده بود برنامه‌ها کنسل شود که حدود 9 مراسم وجود داشت که همه کنسل شد اما تنها یک مراسم چون تنها چند ساعت قبل از برگزاری مراسم به آنها ابلاغ داده شده بود به همین خاطر امکان کنسل کردن آن وجود نداشته و با ۵۰ درصد ظرفیت مراسم را برگزار کردند.