17:48 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
نرخ جدیدی برای آرایشگاه‌های مردانه پیشنهاد نشده است

1398/03/26 15:42

نرخ جدیدی برای آرایشگاه‌های مردانه پیشنهاد نشده است

پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران می‌گوید که امسال نرخ جدیدی برای خدمات این صنف پیشنهاد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری راد،  مصطفی گواهی، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و واحدهای صنفی، اولویت‌های اتحادیه تدوین شده و نرخ‌گذاری جدید، در اولویت‌های اصلی قرار ندارد.

نایب رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران ادامه داد: در شرایط فعلی اتحادیه نرخ پیشنهادی جدیدی برای واحدهای صنفی در نظر نگرفته و پیشنهادی به ادارات مربوطه اعلام نکرده است.

وی یادآور شد: در سال جاری اولویت اتحادیه مشکلات اولیه صنف همچون بازگشت "حدود صنفی" است که متأسفانه در چند سال اخیر این مهم رعایت نشده است و عاملی شده تا امنیت شغلی و شرایط اقتصادی این صنف تحت‌الشعاع قرار گیرد.

گواهی تاکید کرد: حدود صنفی برای واحدهای آرایشگری ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر است که در سال‌های اخیر این میزان رعایت نشده و از سال گذشته در این زمینه نامه‌نگاری و رایزنی‌هایی با اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده اما پاسخی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت نشده است.

 طبق قانون نظام صنفی منظور از حدود صنفی، رعایت حد فاصله تعیین شده بین دو محل کسب یکسان است تا نزدیکی بیش از حد و تعدد صنوف یکسان در یک منطقه، باعث کاهش مشتریان آنها نشود.