23:44 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
ظرفیت اقتصادی قابل توجهی بین ایران و پاکستان وجود دارد

1398/02/02 20:45

رئیس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد:

ظرفیت اقتصادی قابل توجهی بین ایران و پاکستان وجود دارد

پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است ظرفیت قابل توجهی میان ایران و پاکستان برای افزایش تعاملات اقتصادی وجود دارد و دو طرف باید در ایام تحریم راهی برای دور زدن محدودیت‌ها پیدا کرده و تلاش کنند میزان تبادلات تجاری‌شان را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری راد،  مسعود خوانساری در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با نخست وزیر پاکستان که به ایران سفر کرده است، اظهار کرد: ایران و پاکستان دارای تاریخچه گسترده همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی هستند و امیدواریم با حضور نخست وزیر پاکستان در ایران شرایط برای افزایش همکاری‌ها فراهم شود.

به گفته وی در این مسیر بخش خصوصی ایران و پاکستان آماده است که نقشی حیاتی در این حوزه ایفا کرده و به ارتقای همکاری‌ها کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در مسیر گسترش همکاری‌ها برخی محدودیت‌ها مانع رسیدن به بهترین عملکرد شده است، توضیح داد: نبود کانال‌های مالی و بانکی میان دو کشور، وجود تعرفه‌های بالا، قاچاق کالا و برخی از دیگر عوامل شرایط را برای تجار دشوار کرده است اما امیدواریم که در جریان مذاکرات شرایط برای افزایش همکاری‌ها فراهم شود.

خوانساری ادامه داد: شیوه‌هایی همچون تهاتر کالا یا افزایش همکاری‌ها در حوزه‌هایی همچون انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، مواد غذایی، کشاورزی، دارویی و نساجی می‌تواند به همکاری‌ها کمک کند.

به گفته وی شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران و پاکستان به نام پاییر ظرفیت خوبی برای فاینانس پروژه‌های اقتصادی مشترک دارد و اتاق بازرگانی تهران با عضویت ۱۸ هزار فعال اقتصادی می‌تواند به بهبود عملکرد اقتصادی مشترک میان دو طرف کمک کند.