16:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
سموم استفاده شده برای مقابله با ملخ‌ها در بوشهر مورد تأیید است

1398/02/02 15:48

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

سموم استفاده شده برای مقابله با ملخ‌ها در بوشهر مورد تأیید است

پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص پیامدهای سمپاشی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها گفت: با توجه به هماهنگی و همکاری نزدیک و کارشناسانه‌ای که با جهاد کشاورزی استان داشتیم، همه سموم استفاده شده از قبل به تأیید این اداره کل رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری راد،  فرهاد قلی نژاد اظهار کرد: طیسمپاشی‌های کانونی و زمینی، سم‌هایی مورد استفاده قرار گرفته که تنها بر روی ملخ‌ها تأثیر داشته و بر دیگر گونه‌های جانوری در حیات وحش استان اثری ندارد.

وی ادامه داد: امیدواریم که در استان بوشهر نیازی به سمپاشی هوایی نباشد و به طور محدود سمپاشی های کانونی و زمینی انجام گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ارتباط با احیای تالاب حله پس از بارندگی‌های اخیر، عنوان کرد: ورودی آب به این تالاب بسیار مناسب بوده اما باید ورودی آب را برای فصول دیگر مدیریت کنیم تا احیای تالاب تداوم یافته و مقطعی نباشد.

قلی نژاد با اشاره به برنامه ملی حفاظت از لاک پشت‌ها گفت: این برنامه از نیمه سال جاری در سطح کشور اجرا خواهد شد و استان بوشهر نیز به طور خاص در این برنامه ملی به پایش خواهد پرداخت: برنامه ریزی دقیقی جهت حفاظت از این گونه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در پایان از همه شهروندان خواست نسبت به محیط پیرامونی خود حساس باشند و سازمان محیط زیست را جهت حفظ محیط زیست یاری نمایند.

 

برچسب ها:

بوشهر ،حمله ملخ ها