به گزارش پایگاه خبری راد، گزارش تازه می گوید که تا سال ۲۰۲۰ میلادی تصاعد دی اکسید کربن این شرکت به ازای هر مسافر در هر کیلومتر کمتر از نصف بعضی از رقبا خواهد بود.
عملکرد این شرکت تا حدودی ناشی از ناوگان مدرن و پربازده هواپیماهایش و تلاش برای پر کردن همه صندلی هاست.
در مقابل از "خطوط هوایی چین"، "جنوب چین"، "خطوط هوایی کره"، "خطوط هوایی سنگاپور" و "خطوط هوایی ترکیه" به عنوان شرکت هایی که ضعیف ترین برنامه در این زمینه را دارند نام برده شد.
انتظار می رود هواپیماهای "ایزی جت" تا سال ۲۰۲۰ حدود ۷۵ گرم دی اکسید کربن در ازای هر مسافر در هر کیلومتر تولید کنند که در مقابل ۱۷۲ گرم برای خطوط هوایی کره است.
این میزان برای "گروه خطوط هوایی بین المللی" (آی ای جی) شامل "بریتیش ایرویز" حدود ۱۱۲ گرم رقم زده شده است.
صنعت هوانوردی موافقت کرده است تا میزان تصاعد خود را تا سال ۲۰۲۰ تثبت کند (توقف روند افزایش) و تا ۲۰۵۰ آن را به نصف برساند.
به گزارش بیبیسی، این گزارش می گوید که فعلا فقط شرکت "ایزی جت" درحال برآورده کردن این اهداف است.
این گزارش توسط "دانشکده اقتصاد لندن" با پشتیبانی گروهی از سرمایه گذاران نهادی در "صندوق سازمان بازنشستگی محیط زیست" تهیه شد. این نهاد مایل است از منابع صندوق برای سرمایه گذاری در شرکت هایی که تصاعد خود را کم می کنند استفاده کند.