به گزارش پایگاه خبری راد، محسن غفوریان، با بیان اینکه یکی از سیاستهای اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ایجاد و توسعه فرصتهای برابر است اظهار کرد: یکی دیگر از سیاست های ما این است که دانش آموزان با نیازهای ویژه درکنار دانش آموزان دیگر در مدارس عادی که از آنها تحت عنوان مدارس پذیرا یاد می کنیم حضور یابند.
وی افزود: یکی دیگر از سیاستهای ما ایجاد مدارس ویژه برای گروههایی مانند اوتیسم است که البته بر اساس شرایط و ضوابطی ساماندهی میشوند.
معاون برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به بهبود فضای آموزشی در کشور اظهار کرد: خوشبختانه امروزه در سراسر کشور با کمک خیرین و همینطور اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش در حال ساخت مدارس خاص و ویژه برای بچههای با نیازهای ویژه و اوتیسم هستیم و باید استانداردهای فضا و تجهیزات مدرن را بالا ببریم.
غفوریان افزود: امیدوار هستیم بتوانیم با حمایتهای دولت، سریعتر پوشش تحصیلی مان را در بخش مبتلایان به اوتیسم که امروز نسبت به سالهای اخیر تا ۶۲ درصد افزایش داشته را بیش از این بالا ببریم. در حال حاضر از مجموع بیش از ۲۰۰۰ دانش آموزان مبتلا به اوتیسم، حدود ۲۰۰ نفر در سیستم آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی حضور دارند.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره بودجه آموزش و پرورش استثنایی در سال آینده نیز اظهار کرد : وضعیت بودجه ما خوب است و امیدواریم که تخصیص خوبی داشته باشیم؛ البته ارقام نهایی بعد از تصویب در صحن علنی مجلس مشخص میشود.