به گزارش پایگاه خبری راد، عباس قبادی با اشاره به وظایف وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار در تنظیم بازار میوه شب عید، گفت: حدود ۵۰ هزار تن سیب و پرتقال خریداری شده است و تقریباً ۸۰ درصد سهمیه استانها در سردخانههای استانی ذخیره شده که با تصویب کارگروههای تنظیم بازار استانها، این محصولات در شبکه توزیع قرار میگیرد و قیمت آنها نیز در نیمه اسفندماه ابلاغ میشود.
او افزود: تکالیف عمده وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کردیم که از جمله، افزایش جوجهریزی در مرغداریهاست و اگر رقم اعلامی محقق شود، میتواند نیاز عید و بعد از آن را برطرف کند. همچنین به وزارت جهاد کشاورزی اختیار دادیم در صورت نیاز برای حفظ ذخایر استراتژیک گوشت مرغ وارد کند.
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات جوجه یک روزه و ممنوعیت صادرات مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان را دیگر تصمیمات ستاد تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: مقدار قابل توجهی نهاده، وارد کشور شده و مشکلات ارزی هم با کمک بانک مرکزی برطرف شد.
او ادامه داد: تا زمان رسیدن این نهادهها به مرغداریها، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی بر روند کار نظارت میکنند.
قبادی با بیان اینکه هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند، افزود: قیمت جوجه یک روزه هم ۲,۴۰۰ تومان اعلام شد و فروش با قیمت بالاتر به عنوان تخلف محسوب میشود و از مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی که از ابتدای زنجیره بر کار نظارت دارند، درخواست کردیم که نظارت را تشدید کنند.
او با اشاره به اصلاح فرایند توزیع گوشت قرمز قیمت تنظیم بازار، از برنامه ستاد برای توزیع هدفمند این محصول در میان اقشار مختلف مانند کارمندان دولت خبر داد و افزود: هیچ کمبودی در تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز نداریم و نقایصی که در بحث نهادههای دامی داشتیم نیز برطرف شده است و از هفته آینده دیگر شاهد صف دریافت این محصولات نخواهیم بود.
قبادی اضافه کرد: برای توزیع روغن، شکر و برنج هم مقرر شد ذخایر استراتژیک و محصولاتی که از سوی تجار وارد کشور شده، در اختیار استانها قرار گیرد و با تصویب کارگروه تنظیم بازار استانی بین شهروندان توزیع شود.
دبیر ستاد تنظیم بازار درباره تأمین پوشاک مورد نیاز مردم برای شب عید، گفت: اتحادیهها و اصناف با فروشهای فوقالعاده و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، پوشاک را عرضه میکنند و اطمینان داشته باشید در این بخش هیچ گونه کمبودی نخواهیم داشت.
قبادی اضافه کرد: هرچند ممکن است در برخی برندها به دلیل متقاضیان بیشتر، نوساناتی داشته باشیم، اما در موارد دیگر با کاهش قیمت به دلیل عرضه زیاد مواجه خواهیم بود.