14:20 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
با خودروی سران کشورهای جهان آشنا شوید

1397/11/18 09:41

با خودروی سران کشورهای جهان آشنا شوید

پایگاه خبری راد: سران کشورهای جهان در سال 2019 برای جابجایی از چه خودرویی استفاده می کنند؟

به گزارش پایگاه خبری راد، یکی از مهم‌ترین مواردی که برای سران کشورهای بزرگ جهان حائز اهمیت است، امنیت آنان و شرایط مناسب برای حمل و نقل آنان خواهد بود و از زمانی که "جان اف کندی" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ترور شد، این موضوع به طور جدی پیگیری شده و حالا شاهد طراحی و ساخت وسایل نقلیه اختصاصی و کاملا ذره پوش برای رئسای جمهور ایالات متحده آمریکا هستیم. حال پیرو همین موضوع، قصد داریم امروز در قالب یک مقاله نه تنها وسیله نقلیه مورد استفاده توسط رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، بلکه وسایل نقلیه مورد استفاده توسط سران کشورهای بزرگ و مهم جهان را مورد بررسی قرار دهیم که دنبال کردن و توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود.

- ملکه الیزابت دوم، ملکه انگلستان

برای جابجایی ایمن ملکه انگلستان، خودروی لوکس کلاسیک "بنتلی Arnage" مورد استفاده قرار گرفته است که توسط "مولینر" به شدت تقویت شده و برای ملکه الیزابت دوم سفارشی سازی شده است و به عنوان یک هدیه، در سالگرد 50 سالگی تاج گذاری به وی اهدا شده است. این خودرو برای اینکه محیط راحتی برای ملکه الیزابت دوم داشته باشد، فاصله بین دو محور بیشتر، یک سقف بلندتر و همچنین برای ایمنی آن بدنه تقویت شده و پنجره های ضدگلوله دارد.

 

خودروی ملکه انگلیس



- مایکل تمر، رئیس جمهور برزیل

در سال 1952 میلادی یک دستگاه رولزرویس سیلور رایس توسط یک تاجر به رئیس جمهور فعلی کشور برزیل اهدا شد. حال در طول سال ها با پیشرفت های بسیار زیاد ایمنی و امنیتی که بر روی این اتومبیل ایجاد شده و حالا یک سپر جدید، بدنه تقویت شده و همچنین شیشه های ضدگلوله دارد، باعث شده تا "مایکل تمر" از این خودروی اهدایی به عنوان خودروی حمل رئیس جمهوز استفاده کند. گفتنی است که این اتومبیل یک موتور 4.3 لیتری شش سیلندر با جعبه دنده 4 سرعته دستی دارد که هنوز هم برای جابجایی مایکل تمر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خودروی رییس جمهور برزیل



- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه

در بیرون از کاخ ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان توسط یک دستگاه خودروی مرسدس بنز S600 جابجا می شود. با این حال خودروی لوکس مرسدس بنز S کلاس برای اینکه مناسب استفاده توسط رئیس جمهور ترکیه شود از بدنه تقویت شده، ارتقا فنی، افزایش 5 درصدی ضخامت درب های اتومبیل و مقاوم در برابر تیراندازی توسط اسلحه های سبک، شیشه های ضدگلوله، عایق بندی منحصربه فرد برای مقابله با حملات شیمیایی، یک تلفن ماهواره ای "Gokturk-1"، لاستیک های تقویت شده توسط کابل های فولادی و... سود می برد.

 

خودروی اردوغان



- ترزا می، نخست وزیر بریتانیا

سیاست مداران انگلستانی در این لیست 2 نماینده خواهند داشت و علاوه بر ملکه الیزابت دوم، حالا "ترزا می" به عنوان نخست وزیر بریتانیا هم در لیست قرار گرفته است تا بدانیم با چه ماشینی در سطح شهر جابجا می شود. ماشین مورد استفاده برای سیاست مداران انگلستانی، یک دستگاه جگوار XJ Sentinel خواهد بود که در برابر بسیاری از حملات خارجی مقاوم است و نیروی خود را از یک موتور 5 لیتری هشت سیلندر دریافت می کند که دارای قدرت 508 اسب بخاری خواهد بود. گفتنی است که این اتومبیل در داخل کابین خود یک مخزن اکسیژن در صورت حمله شیمیایی و باکتریایی دارد و از لحاظ امکانات رفاهی سیستم صوتی قدرتمند Bowers & Wilkins به همراه 20 بلندگوی استریو و همچنین ماساژور برای صندلی‌های خود دارد.

 

خودروی نرزا می



- دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

ماشین مخصوص رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا معروف ترین خودروی حمل سیاست مداران در جهان است و بدون شک حتی افراد غیرفعال در دنیای خودرو هم با ماشین عجیب و قدرتمند رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به واسطه فیلم‌های سینمایی و مستندها آشنا هستند. گفتنی است که خودروی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با نام "The Beast" شناخته شده و دارای چندین وسیله الکترونیکی و ایمنی داخل کابین خود است که شمارش تک تک آنان یک مقاله مفصل را طلب می‌کند، اما همینقدر بدانید که خودروی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا حتی کیسه خون اضطراری مطابق با گروه خونی رئیس جمهور، توپ‌های گاز اشک آور و همچنین سیستم خاموش کننده آتش دارد.

 

خودروی ترامپ



- کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

و اما در پایان می‌رسیم به یکی از پرحاشیه‌ترین و معروف‌ترین سیاست مداران جهان، یعنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که در حال حاضر خودروی لوکس رولزرویس فانتوم را برای جابجایی خود انتخاب کرده است و شکی دراین موضوع نیست که به تجهیزات ضدگلوله و همچنین فناوری های ایمنی پیشرفته مجهز شده است. گفتنی است که پیش‌تر کیم جونگ اون از خودروی مرسدس بنز لیموزین "پولمن گارد" سفارشی ضدگلوله استفاده می‌کرد که برمبنای مرسدس بنز S600 مدل 2012 ساخته شده بود.

 

خودروی رهبر کره شمالی