00:50 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
تصویب اعتبار ۶۹ هزار و ۱۷۰ میلیاردی برای جبران خسارت کشاورزان آسیب‌دیده

1397/11/13 14:56

تصویب اعتبار ۶۹ هزار و ۱۷۰ میلیاردی برای جبران خسارت کشاورزان آسیب‌دیده

پایگاه خبری راد: ۶۹ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت کشاورزان خسارت دیده در سال جاری از حوادث غیر مترقبه و احیای واحدهای تولیدی به تصویب هیات وزیران رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری راد،  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی این وزارتخانه با اعلام این مطلب افزود: وزارت جهاد کشاورزی از وزارت کشور ۱۰۴ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال اعتبار از محل مواد ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرده که هیات وزیران تاکنون اعتباری بالغ بر ۶۹ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال را مصوب کرده است.

محمد موسوی با بیان اینکه مخاطرات طبیعی در ۹ ماهه سال جاری حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده است، اظهار کرد: ۴۴ درصد این خسارات مربوط به خشکسالی، ۴۳ درصد سرمازدگی، یخبندان و برف و مابقی مربوط به سایر مخاطرات است.

وی تصریح کرد: میزان خسارت انواع مخاطرات در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، نزدیک به دو برابر افزایش داشته است و بیشترین افزایش در زمینه خشکسالی با حدود پنج برابر و سرمازدگی یخبندان و برف حدود ۹ برابر است.

موسوی خسارت ناشی از سیل (تگرگ) و آتش سوزی جنگلها و مراتع را به ترتیب حدود ۴۱ و ۹۳ درصد اظهار کرد.

وی در همین حال گفت: در سال زراعی گذشته منتهی به مهر ۱۳۹۷، صندوق بیمه کشاورزی بالغ بر ۸,۸۳۸ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده، غرامت پرداخت کرد.