01:57 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
اراضی کشاورزی از طرح هادی روستاها خارج شود

1397/11/08 19:15

معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی مطرح کرد:

اراضی کشاورزی از طرح هادی روستاها خارج شود

پایگاه خبری راد: معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی گفت: خروج اراضی طرح هادی از شمول قانون موجب وارد شدن ضربه به بخش کشاورزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری راد،  فرید صیدی نژاد در کارگاه آموزشی حفظ و کاربری اراضی که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان امور اراضی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: خروج اراضی تحت پوشش طرح هادی از شمول قانون، موجب وارد شدن ضربه به بخش کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی جز ء اراضی درجه یک و خوب محسوب می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه بخش زیادی از اراضی کشاورزی در محدوده طرح‌های هادی قرار گرفته‌اند و باید این اراضی از محدوده این طرح خارج شوند.

معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی موظف است برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی برنامه ریزی داشته باشد و به آئین نامه تصویب شده توجه کند.

صیدی نژاد با بیان اینکه با رشد روستاها مخالف نیستیم اما بخشی از مزارع و اراضی کشاورزی بر اثر توسعه روستاها از بین رفته است، گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۳۵۰ اکیپ برای جلوگیری از تغییر کاربری در کشور راه اندازی شده است تا تخلفات تغییرات کاربری مربوط را شناسایی کنند.