03:35 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیشنهادات کارآفرینان برتر جهان به کارفرمایان در اجلاس داووس

1397/11/06 17:35

پیشنهادات کارآفرینان برتر جهان به کارفرمایان در اجلاس داووس

پایگاه خبری راد: اجلاس داووس با حضور هزاران نفر از بازرگانان، سیاستمداران و نوابغ اقتصادی جهان در سوئیس در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری راد ،  به نقل از سی ان بی سی، اجلاس داووس یکی از مشهورترین رویدادهای اقتصادی سالانه جهان است که به میزبانی شهر داووس سوئیس برگزار می‌شود. مجمع جهانی اقتصاد شعار امسال را (جهانی سازی ۴: شکل دهی معماری جدید در عصر انقلاب صنعتی چهارم) نام گذاری کرده است. امسال نیز مهمانان مختلفی از سراسر جهان خود را به این اجلاس رساندند تا در این رویداد بزرگ حضور داشته باشند. یکی از محورهای اصلی این کنفرانس، سخنرانی کارآفرینان برتر در خصوص آینده مشاغل در جهان و توصیه‌هایی به کارفرمایان بود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

افراد باهوش‌تر از خود را استخدام کنید

جک ما، مدیر عامل و بنیان گذار گروه علی بابا که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی چین است گفت: وقتی می‌خواهم کسی را استخدام کنم به دنبال فردی می‌روم که از خودم باهوش‌تر است. افرادی که شاید چهار یا پنج سال دیگر رئیس من باشند. من افرادی را دوست دارم که مثبت نگر هستند و تسلیم نمی‌شوند. جک ما دلیل حفظ شرکتش از بحران‌های مختلف را شغل قبلی خود می‌داند: وقتی معلم هستید می‌خواهید دانش‌آموزانتان به جای زندان رفتن به شغل مهمی مثل شهردار برسند. قانون شماره یک این است: به افراد کمک کن تا بهتر از تو شوند.

جنس جدیدی از کارکنان در راه است

جینی رومتی، مدیرعامل شرکت " آی بی ام" گفت: در حالی که اتوماسیون ادامه دارد، ترس از نداشتن مهارت‌های کاری لازم و نداشتن امنیت شغلی یک ترس واقعی است. فکر می‌کنم ۱۰۰ درصد مشاغل در آینده تغییر خواهد کرد اما غلبه بر بحران غیر ممکن نخواهد بود. رومتی پیشنهاد کرده است آموزش‌های علمی و عملی شغلی تغییر یابد.

کارفرمایان باید هوش مصنوعی را به خدمت بگیرند

الن بلو، بنیان گذار شبکه اجتماعی لینکدین گفت: هوش مصنوعی به یکی از لازمه‌های توسعه فناوری‌های جدید تبدیل شده است. هر چه به جلو تر می‌رویم این احتمال بیشتر می‌شود که الگوریتم‌های آینده توسط هوش مصنوعی توسعه داده شود. تکنولوژی می‌تواند از انعطاف پذیری در محیط کاری حمایت کند و بین کار و زندگی افراد تعادل برقرار کند.

سرمایه گذاری روی جوانان

موریه پنیکو، وزیر کار فرانسه با دفاع از برنامه مهارت آموزی خود در داووس گفت: در جهان امروز دسترسی به سرمایه از دسترسی به مهارت آسان‌تر است. بسیاری از شهروندان ما فکر می‌کنند قربانی جهانی سازی و تکنولوژی شده اند. زمانی که شما در خلاف مسیر دیگران رانندگی می‌کنید با خطر مواجه هستید. باید مسیر درست را برگزینید.