20:50 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
ساختار آبی کشور نمی تواند تابع خط کشی های سیاسی باشد

1397/09/18 19:56

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

ساختار آبی کشور نمی تواند تابع خط کشی های سیاسی باشد

پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ساختار آبی کشور نمی‌تواند تابع خط کشی‌های سیاسی باشد.

به گزارش پایگاه خبری راد،  عیسی کلانتری امروز در نشست بررسی وضعیت سد تنگ سرخ در کهگیلویه و بویراحمد افزود: تطبیق ساختار آبی کشور با ساختار سیاسی اشتباه بزرگی است و باید حوضه های آبخیز و آبریز در کنار هم دیده شوند و تطبیق ساختار آبی با ساختار سیاسی اشتباه است.

وی با بیان اینکه نباید در استان‌ها گمان شود که باید همه منابع آبی در همان استان صرف شود، اظهارکرد: این موضوع باعث می‌شود که ساختار آبی کشور بهم بریزد و تطبیق آن با ساختار سیاسی مدیریت آب کشور را ضعیف کند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به پروژه سد تنگ سرخ،گفت: با توجه به قرار گرفتن سد بین دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد، سازمان محیط زیست بررسی زیست محیطی و پیوست‌های لازم در راستای اجرای پروژه را داشته اسین و به این پروژه بین حوزه ای توجه لازم خواهد شد.

 عیسی کلانتری امروز در حاشیه بازدید از سد «تنگ سرخ»بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: سرمایه گذاری در "تنگ تکاب" کاملا قانونی است و تمام سلسله مراتب قانونی و اداری پروژه تنگ تکاب انجام شده است.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون این سرمایه گذاری، اظهارکرد: بخشی از جوسازی‌ها علیه دولت است و رسانه‌های خارج از کشور نیز از شرایط سوء استفاده می کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: شفاف سازی در بخش محیط زیست نیز باعث شده گروه‌هایی که رانت آنها حذف شده و منافع خود را از دست داده‌اند، چنین مسائلی را دنبال می کنند.

رئیس سازمان حفاظت با اشاره به استخدام محیط بانان گفت: سالانه ۳۵۰ محیط بان در کشوراستخدام و به کار گرفته می‌شوند. تفاهمنامه‌ای با سازمان امور استخدامی کشور امضا شده و بر اساس آن تعداد محیط بانان ما دو برابر خواهد شد.

وی در ادامه اظهارکرد: در همین راستا از بهار سال آینده استخدام ۳۵۰ نفر در سال اجرایی خواهد شد و آموزش‌های محیط بانان نیز عملیاتی می شود.

کلانتری با اشاره به وضعیت نیروهای محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این استان، استانی محیطبانی است، تقویت نیروی انسانی و تجهیزات سخت افزاری در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اولویت هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون‌های مربوطه مجلس تصویب شده و منتظر نوبت برای طرح در صحن علنی مجلس و امید است قبل از فصل بررسی بودجه تصویب شود.  

کلانتری با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد،گفت: محیط زیست برای مردم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: توسعه اکوتوریسم و سهیم شدن محیط زیست در اقتصاد این استان تابحال نادیده گرفته شده است.

کلانتری در پایان گفت: در راستای بهره گیری اصولی از محیط زیست، می توان هم محیط زیست را حفظ کرد و در عین حال از طبیعت استان برای توسعه صنعت توریسم استفاده کرد.