11:09 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
تعهد سازمان اتکا برای توسعه زراعت چوب

1397/08/13 20:41

تعهد سازمان اتکا برای توسعه زراعت چوب

پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان اتکا با اشاره به اینکه اتکا در زمینه معیشت خانواده‌های نیروهای مسلح فعالیت می‌کند، گفت: در چهار سال اخیر شرکت شفارود به عنوانی بخشی از طلب اتکا به این سازمان واگذار شد و در شرایط حاضر بر اساس تفاهم با سازمان جنگل‌ها در زمینه توسعه زراعت چوب وارد عمل شده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری راد، مهدی کربلایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان جنگل‌ها با سازمان اتکا که امروز با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اتکا بدون اراده خود وارد مباحث جنگل و جنگل‌داری شده است. کار اصلی این سازمان مربوط به معیشت خانواده‌های نیروهای مسلح است و در زمینه دامداری و صنایع غذایی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته به دلیل تعامل با دولت، شرکت شفارود به عنوان بخشی از طلب سازمان اتکا، به این سازمان واگذار شد و ما به ناچار وارد بحث جنگل شدیم البته از ابتدا وظیفه خود دانستیم که موضوع حفظ و حراست از جنگل را در دستور کار خود قرار دهیم و بهره برداری از جنگل در اولویت دوم باشد. برای حفظ جنگل باید در نقاطی بهره‌برداری نیز صورت گیرد که این کار با هماهنگی سازمان جنگل‌ها صورت می‌گیرد.

کربلایی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین سازمان جنگل‌ها و سازمان اتکا به منظور توسعه زراعت چوب اظهار کرد: زراعت چوب کار علمی و اصولی است که در مناطق مختلف دنیا به عنوان یک کار اقتصادی انجام می‌شود و ضمن آن توسعه جنگل نیز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان اتکا با اشاره به طرح توقف بهره‌برداری از جنگل گفت: با توجه به این قانون باید در زمینه زراعت چوب فعالیت داشته باشیم و از این طریق نیروی کاری که از قبل در شرکت شفارود فعال بودند به کار اقتصادی خود ادامه دهند. هزاران کارگر به لحاظ معیشتی و شغلی به شرکت شفارود وابستگی دارند.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم کار زراعت چوب را با همکاری منابع طبیعی استان تهران در شرکت شفارود انجام دهیم، گفت: این طرح باعث رونق اقتصادی همچنین کمک به توسعه جنگل خواهد شد.

کربلایی با اشاره به اینکه شرکت شفارود ۵۵۰ پرسنل دارد،اظهار کرد: این شرکت وظیفه تولید چوب ده‌ها کارگاه و کارخانه را بر عهده دارد و شرکت‌های بسیاری وابسته به تولید شرکت شفارود هستند. برای مثال کارخانه چوکا به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های کاغذسازی بیش از ۳۰۰۰ کارگر و کارمند دارد که در صورت تامین چوب می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.