22:47 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day
تقویت اقتصاد اندونزی با اصلاحات مالیاتی

1397/07/26 19:10

تقویت اقتصاد اندونزی با اصلاحات مالیاتی

پایگاه خبری راد: سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ( OECD ) اعلام کرد: اصلاحات وسیع اقتصادی موجب پایداری اقتصاد در اندونزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری راد به نقل از اکونومیک نیوز،  در گزارش این سازمان آمده است که اقتصاد اندونزی پایدار شده و موجب دسترسی میلیون ها نفر به خدمات عمومی و کاهش فقر شده است.

این اصلاحات رشد و درآمد دولت را افزایش داده تا امکان سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌ها و بهداشت و خدمات اجتماعی صورت گیرد.

در آخرین نظرسنجی اقتصادی اندونزی،  OECD پیشنهاد کرده بود اقتصاد این کشور در صورت اصلاح مالیات، افزایش درآمد دولت، شفافیت بیشتر و بهبود اداره شرکت‌های دولتی بهتر خواهد شد.

این سازمان همچنین خواستار اصلاحات در قوانین اشتغال شد تا کارگران بیشتری استخدام رسمی شده و مقررات تجارت ساده شوند.

آنجل گوریا،  دبیرکل  OECD گفت: اقتصاد اندونزی با نرخ سالم رو به رشد است.

وی در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول در بالی اظهار کرد: چالشی که پیش رو خواهد بود موجب بهبود شرایط زندگی نسل‌های آینده و فرصت‌های زندگی بهتر خواهد شد. زیرساخت‌ها، آموزش و پرورش، بهداشت و کیفیت کار هنوز هم چالش‌های مهمی در رشد پایدار و همه جانبه در اندونزی خواهند بود که باید مورد توجه قرار گیرند.

توصیه‌های OECD فقط چند هفته پس از وقوع زلزله و سونامی ویرانگر در اندونزی که بیش از 2000 نفر در جزیره سوئوسی در 28 سپتامبر کشته شدند ارائه شد.

مدیر OECD گفت: نظرسنجی اقتصادی موجب ترویج سیاست‌هایی در بهبود مقاومت اندونزی در برابر مخاطراتی مانند تغییرات آب‌وهوایی  شده است.