به گزارش پایگاه خبری راد، دکتر سیدمحمدهادی ایازی در توضیح سند حمایت از کسبوکارهای نوپای دیجیتال اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسه شورای عالی سلامت در سال گذشته، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت مکلف شدهاند تا به فعالیت در حوزه توسعه اکوسیستم سلامت دیجیتال بپردازند، به این منظور با امضای تفاهمنامه بین وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری، کمیتهای در وزارت بهداشت با نام کارگروه توسعه کسبوکارهای نوپای دیجیتال سلامت تشکیل و پس از برگزاری جلسات متوالی قرار شد تا بستهای حمایتی برای کسبوکارهای دیجیتال تهیه شود.
به گفته وی، در این بسته که در جشنواره رسانههای دیجیتال سلامت رونمایی میشود، نقش هر دستگاه و چگونگی حمایت آنها از استارتاپها، چگونگی حمایت و تعامل با شتابدهندهها و صندوقهای سرمایهگذاری خطرپذیر و سایر زمینههای توسعه کسبوکارهای نوپا مشخص شود.
بنابر اعلام وبدا، معاون اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: جزئیات دیگری مانند حمایت در راستای تجاریسازی و دیگر تسهیلاتی که میتوان برای این استارتاپها در نظر گرفت هم در بسته حمایتی قرارگرفته است.
ایازی با اشاره به اهمیت حمایت از کسبوکارهای نوپا بیان کرد: کارگروه کسبوکارهای نوپای دیجیتال سلامت به دنبال برنامهای برای حمایت از نزدیک به ۱۰۰ استارتاپ حوزه سلامت و ایجاد بستر برای توسعه استارتاپهای جدید است و تلاش میکند تا با ایجاد موجی علمی و فرهنگی، در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم از طریق ظرفیتهای سلامت دیجیتال حرکت کند.
نخستین جشنواره رسانههای دیجیتال سلامت به ریاست سیدمحمدهادی ایازی و دبیری امیرحسین اسدی به عنوان دبیر علمی و محمدعلی حجازی به عنوان دبیر اجرایی، با شعار رسانه های دیجیتال، نبض اجتماعی شدن سلامت توسط موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری برگزار میشود.
فراخوان و کلیه اخبار و اطلاعات جشنواره رسانههای دیجیتال سلامت در سایت www.hdmf.ir قابل دسترسی است.