16:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
5 شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری، تحت پوشش تصفیه‌خانه‌ فاضلاب

1397/07/22 14:10

5 شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری، تحت پوشش تصفیه‌خانه‌ فاضلاب

پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور پیشگیری از آلودگی آب و خاک در راستای حفاظت از محیط زیست پنج شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری، مجهز به تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شدند.

به گزارش پایگاه خبری راد، «علیرضا شفیع‌زاده» با اشاره به وجود 21 شهرک صنعتی در استان، اظهار کرد: حدود 590 واحد تولیدی در 5 شهرک‌ صنعتی شهرکرد، بروجن، سامان1، سامان 2 و کوهرنگ تحت پوشش تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب هستند.

وی افزود: تصفیه‌خانه‌های مذکور طی سال‌های مختلف با اعتباری حدود 160 میلیارد ریال در این 5 شهرک صنعتی احداث و مورد بهره‌برداری واقع شدند.

شفیع‌زاده به تشریح عملکرد این تصفیه‌خانه‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شهرکرد قابلیت پذیرش 1500 مترمکعب فاضلاب تولیدی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی در شبانه‌روز را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد : تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی بروجن، کوهرنگ و سامان 1 و 2 نیز به ترتیب 1200 مترمکعب در شبانه‌روز ، 100 مترمکعب در شبانه‌روز و 600 مترمکعب در شبانه‌روز از فاضلاب تولیدی واحدهای مستقر را می‌پذیرند.

شفیع‌زاده خاطرنشان کرد: به‌منظور کنترل کیفیت روند کار، تصفیه‌خانه‌های مذکور به آزمایشگاه‌های مستقل تجهیز هستند و آزمایش‌های متعددی توسط نیروی متخصص و راهبر به‌صورت روزانه بر روی فاضلاب ورودی و پساب خروجی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج حاصله از آزمایشگاه معتمد محیط‌زیست، پساب تصفیه‌شده‌ فاضلاب در شهرک‌های صنعتی از نظر فاکتورهایPH ، BOD ،COD  و TSS مشمول استانداردهای لازم برای مصرف در کشاورزی و صنعت است.

شفیع‌زاده یادآور شد: پساب استحصالی از شهرک‌های صنعتی شهرکرد و بروجن برای آبیاری فضای سبز، کاشت درختان غیر مثمر مانند گل‌محمدی و سپیدار هم‌چنین ورود به چرخه‌ استفاده‌ مجدد در صنعت کاربرد دارد که این امر با توجه به بحران کم‌آبی در سطح استان، بسیار حایز اهمیت است.