14:11 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز بطور آزمایشی وارد مدار شد

1397/07/16 12:42

نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز بطور آزمایشی وارد مدار شد

پایگاه خبری راد: ‌مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: نیروگاه 235 مگاواتی سیکل ترکیبی هرمز واقع در بندرعباس بطور آزمایشی وارد مدار شد.

به گزارش پایگاه خبری راد، حسن خلج طهرانی اظهار کرد: این نیروگاه از 2 واحد بخار و گاز تشکیل شده که ظرفیت واحد گازی آن 160 مگاوات و واحد بخار نیز 75 مگاوات است.

این مقام مسئول در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از شرکت توسعه برق غدیراکسین به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان سرمایه گذار اصلی این نیروگاه نام برد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خیلیج فارس برای اجرای این طرح نیروگاهی 46میلیون یورو (ارزی) و 180میلیاردریالی سرمایه گذاری شده است.

در خبرهای منتشره نیز با اشاره به راه اندازی آزمایشی نیروگاه 235 مگاواتی سیکل ترکیبی هرمز آمده است، به زودی این نیروگاه با حضور مسوولان بطور رسمی به بهره برداری می رسد.

خلج طهرانی یاد آورشد: گاز مورد نیاز این نیروگاه نیز طبق قراردادی با شرکت گاز هرمزگان به میزان 20میلیون متر مکعب درروز با احداث یک خط انتقال گاز30 اینچی تامین شده است.

 عملیات اجرایی نیروگاه تولید برق هرمزآذر ماه سال 93هجری خورشیدی با هدف برطرف کردن نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به ویژه آلومینیوم آغاز شد.